Problemen met mijn makelaar

ixpert
Topic Starter
Berichten: 2

Problemen met mijn makelaar

#1 , 16 aug 2013 20:40

Situatieschets:

Voor mijn werk ben ik verhuisd naar het buitenland.
Mijn woonst werd te huur aangeboden en verhuurd via een makelaar die alle formaliteiten op zich zou nemen zoals opstellen huurcontract, plaatsbeschrijving, overname water, stroom en gas enz.
Nu 4 maanden later klaagt de huurder dat er van deze formaliteiten nog steeds niets in orde is gekomen.
Huur word stipt betaald door de huurder maar niet doorgestort door de makelaar.
Huurwaarborg werd betaald maar de huurder krijgt geen bewijs van storting op geblokkeerde rekening.
Steeds opnieuw werden afspraken verschoven of afgezegd. Reacties op mail en fax komen er zelden.
Mijn huurder klaagt dat die geen gehoor krijgt bij de makelaar.
Het gevraagde bewijs van storting van huurwaarborg op een geblokkeerde rekening werd me ook niet gegeven.
Spuugzat heb ik hem nu in gebreke gesteld met een aangetekende brief en ook de huurder op de hoogte gebracht van deze wending en mijn persoonlijke rekeningnummer doorgegeven om de huur op te storten.

Dat ik een jurist moet raadplegen staat vast, mijn vraag is kan ik beticht worden van contactbreuk door de huurder te vragen de huur niet meer aan hem te storten ? Door eenzijdig hem te melden dat ik niet lager van zijn diensten gebruik wil maken.

Ik heb vele e-mails waarin ik hem vroeg aktie te ondernemen, ik stuurde hem de meldingen van mijn huurder door, kan mijn fax gegevens tonen, telefoonrekeningen waarin zijn nummer staat enz, het is dus niet zo dat ik dit heb laten aanslepen.

Wat kan ik het beste meenemen als ik een jurist ga raadplegen.


Dat het zo lang geduurd heeft is het gevolg van mijn verblijf hier in het buitenland en het steeds afzeggen en verplaatsen van afspraken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 16 aug 2013 22:31

Wie zegt af en verplaatst de afspraken?

ixpert
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 16 aug 2013 23:56

Wie zegt af en verplaatst de afspraken?
De makelaar zelfs op dagen dat ik speciaal de verplaatsing gedaan had.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”