Afvoer en buizen v/d airco door en in onze garage gemonteerd

P@ul
Topic Starter
Berichten: 3

Afvoer en buizen v/d airco door en in onze garage gemonteerd

#1 , 14 aug 2013 16:26

Beste forumleden
Een poosje geleden heb ik een appartement gekocht in een deels afgewerkte blok van 8 appartementen.
Daarbij behoort een garage onder het gebouw in de kelder over gans het gebouw.

Aangezien elke eigenaar zelf de afwerking voltooide is deze garage een tijdlang zonder poort blijven staan.

De eigenaar van een handelspand op het gelijkvloers heeft werken laten uitvoeren om een airco-installatie
te plaatsen en tevens ook een afloop laten bijplaatsen.
Daarvoor hebben ze ongevraagd grote gaten gemaakt in de zoldering van mijn garage.
Nu lopen die buizen van de afvoerleiding en airco door mijn garage.

Ondertussen is er een syndicus aangesteld en is er al een paar keer een AV geweest.
Op mijn vraag om deze buizen te verwijderen krijg ik maar geen gehoor. Niet van de mede-eigenaar of van de syndicus.

Ik heb reeds een beetje hier en daar geïnformeerd en rondgezocht op het internet, maar kan niks specifieks vinden hierover.
Zijn er hier mensen die me wat op weg kunnen helpen,
hoe of wat ik eventueel kan doen om deze zaak op te lossen. Is het best om toch een advocaat te raadplegen.

Dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 14 aug 2013 17:01

Aangezien het geen gemeenschappelijke installatie betreft die werd goedgekeurd op een av en waarvoor u geen toestemming heeft gegeven zal u beide aangetekend in gebreke dienen te stellen.

Beschrijf in het schrijven kort de situatie, de diverse oproepen die u reeds aan diverse partijen hebt gericht en het totaal uitblijven van een oplossing.

Deel hen mee dat bij gebrek aan respons binnen de x kalenderdagen na kennisname u, op kosten van beide partijen voor hun eigen aandeel, middels advocaat de zaak voor de rechtbank zal brengen om het geheel verwijderen van de vreemde installatie in uw privatief gedeelte te laten uitvoeren, idem voor het in oorspronkelijke staat herstellen op kosten van de partij die tot het onwettig plaatsen van deze installatie opdracht gaf.

Verzoek in hetzelfde schrijven de syndicus vriendelijk om een verklaring voor het uitblijven van een antwoord op de meerdere gelegenheden waarop u hem hierover hebt geïnterpelleerd en deel deze vriendelijk mee dat u bij gebrek aan blijvend niet ingrijpen klacht zal neerleggen bij de tuchtcommissie van het BIV.

Sluit uw schrijven af met: enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post bezorgd, alsook wordt een kopie van dit schrijven met het oog op klachtneerlegging bezorgd aan de bevoegde commissie bij het Biv.

P@ul
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 14 aug 2013 19:10

Heel erg bedankt voor uw antwoord.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”