vruchtgebruik tussen vrienden

geerts
Topic Starter
Berichten: 3

vruchtgebruik tussen vrienden

#1 , 05 jun 2007 10:20

Een vriend van mij heeft een huis waar ik samen met mijn vriendin kosteloos in mag wonen en waar ik mijn meubels in mag plaatsen.

nu is mijn vraag:
Wanneer mijn vriend bijvoorbeeld schulden maakt en een deurwaarder komt langs voor dat huis, moet dan worden bewezen van wie die meubels zijn? Het blijft immers zijn huis

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gepluimde huurder
Berichten: 24

#2 , 05 jun 2007 11:08

Naar mijn weten is het verstandig om een opmaak te maken dat jullie er kostenloos gebruik van maken en dat alle meubels van jullie zijn...
Ik ben bang dat het inderdaad anders in beslag genomen kan worden...

Groetjes en succes

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 06 jun 2007 14:59

Uit ?waar ik samen met mijn vriendin kosteloos in mag wonen? leid ik af dat u ook daar gedomicilieerd bent.

?Art.1539.De schuldeiser die een uitvoerbare titel bezit, kan bij deurwaardersexploot uitvoerend beslag onder derden leggen, op de bedragen en zaken die deze aan zijn schuldenaar verschuldigd zijn...?(Gerechtelijk Wetboek).

Vereist is dan dat het gaat om zaken in uw woning die u aan uw vriend verschuldigd bent.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”