Reglement van mede-eigendom of Stad

Bart.ML
Topic Starter
Berichten: 2

Reglement van mede-eigendom of Stad

#1 , 12 aug 2013 21:56

Beste,

Volgende vraag. Ik woon in een gebouw dat volgens het reglement van mede-eigendom is opgedeeld in 3 kavels.
1. Handelszaak
2. Appartement
3. Berging / kantoor

In het reglement staat dat de kavels uitsluitend voor deze doelen mogen gebruikt worden.

Berging/kantoor is een 1 kleine ruimte met enkel klapramen (niet op ooghoogte), geen verwarming en kleine lavabo, geen vensterbank of enige andere vorm van 'buiten'.

Nu heeft de eigenaar van de berging een bouwaanvraag tot wijzing van berging/kantoor naar appartement uitgehangen.

Als het stad deze bouwaanvraag goedkeurd, komt het reglement van mede-eigendom dan te vervallen of heeft de eigenaar dan een sterke zaak om zijn 'wil' door te duwen, ten slotte heeft hij maar 10/150 stemmen 2 andere eigenaars hebben elk 70/150st.

Teken ik best bezwaar aan bij het stad wijzende op het reglement van mede-eigendom?

Hij heeft op geen enkel moment de VME op de hoogte gebracht van zijn plannen!

rgds

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#2 , 13 aug 2013 09:38

De splitsingsakte of de basisakte is de "grondwet" tussen de deelnemende partijen< Meestal staat daar ook in vermeld op welke voorwaarden bepaalde bepalingen kunnen worden gewijzigd. Meestal is zelfs unanimiteit vereist om de "bestemming" van delen te wijzigen. Lees er de teksten op na. Het getuigt van weinig respect voor de andere mede-eigenaars als iemand stilzwijgend tegenover de anderen, initiatieven neemt zoals hier vermeld.
Best lijkt me op basis van de teksten de mede-eigenaar tot een gesprek uit te nodigen.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#3 , 13 aug 2013 11:55

Teken ik best bezwaar aan bij het stad wijzende op het reglement van mede-eigendom?
Ja. De eigenaar van het privatief kavel dient het akkoord van ALLE mede-eigenaars van de gemenee delen voor te leggen;
Wie is syndicus?
Ga het gesprek aan (zie hiervoor), maar doe uw melding aan het stad binnen de voorziene termijnen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”