TV scherm in een lift - mogelijk?

Luc
Topic Starter
Berichten: 1894
Locatie: Evere

TV scherm in een lift - mogelijk?

#1 , 09 aug 2013 07:47

In een buurgebouw heeft de syndicus beslist (zonder akkoord van de AV of wie dan ook) om in elke lift (vijf) een scherm te plaatsen voor het afficheren van zijn mededelingen. De zaakvoerder van die syndicusfirma is ook mede-eigenaar in mijn gebouw. Ik vrees dus dat die schermen ook zullen geplaatst worden in ons gebouw (12 liften).

Preventief stel ik dus nu al de volgende vragen, om gewapend te zijn als deze “aanpassing” zou geïnstalleerd worden in mijn gebouw.
1. Mag dat?
2. Wie geeft de toelating?
3. Wie dient vooraf een vergunning te geven ?
4. Mag men gebruik maken van de bestaande telefoonlijn voor de lift?
5. ....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 aug 2013 10:30

Indien syndicus alle kosten, dus ook het gebruik van de telefoonlijn, betaald, zie ik geen probleem. Mogelijks zal hij wel een vergoeding aan sabam moeten betalen, afhankelijk wat er op die schermen zal te zien zijn, of te horen.

Pelikaan
Berichten: 154

#3 , 09 aug 2013 20:09

Mag men gebruik maken van de bestaande telefoonlijn voor de lift?

Ik denk van niet, vermits deze telefoonlijn dienstig is voor een bij wet verplichte noodtelefoon in de lift.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”