ochtendlawaai

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

ochtendlawaai

#1 , 08 aug 2013 15:48

Mijn huurder heeft bij mij geklaagd over het lawaai van zijn bovenburen.
Het is een recent appartement, goed geïsoleerd qua geluid. Maar de bovenbuur heeft vier kinderen (allemaal kleuters). Elke dag omstreeks zeven uur in de ochtend beginnen die krijsend in het appartement rond te lopen (van voor tot vanachter en terug, een afstand van zeventien meter en ook op en neer te springen, met daar bovenuit een hysterische stem van de moeder van de kinderen). Dat duurt zo uren aan één stuk, zonder onderbreking. Huurder wil kontrakt nu verbreken.
Hij heeft me eens uitgenodigd om te komen luisteren en ik moet toegeven dat het geproduceerde geluid verschrikkelijk is.
Mijn gesprek met de bovenbuur leidde tot niets: ik werd zelfs uitgescholden. Sedertdien is het nog erger geworden.
Normaal slapen (huurder is gepensioneerd), radio beluisteren of teevee kijken is onmogelijk.

Wat kan/moet ik doen als verhuurder????
Waar een weg is is een wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 08 aug 2013 15:59

Een AS richten aan de bovenbuur, waarin u meldt klachten te hebben gekregen van uw huurder. Verder niets, dit AS is enkel om u in te dekken. Deze zaak is een probleem tussen uw huurder en zijn bovenbuur.

Huurder moet zelf stappen ondernemen tegen zijn bovenbuur (klacht bij politie, om te beginnen).

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 08 aug 2013 16:09

Een AS richten aan de bovenbuur, waarin u meldt klachten te hebben gekregen van uw huurder. Verder niets, dit AS is enkel om u in te dekken. Deze zaak is een probleem tussen uw huurder en zijn bovenbuur.

Huurder moet zelf stappen ondernemen tegen zijn bovenbuur (klacht bij politie, om te beginnen).
Laatst gewijzigd door roharro op 08 aug 2013 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 08 aug 2013 16:10

Politie komt vaststellingen doen elke maal opnieuw.

Met het ganse dossier naar vrederechter.

Zijn de bovenburen huurders of eigenaar?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”