Moeilijke buren

engeltje2550
Topic Starter
Berichten: 38

Moeilijke buren

#1 , 28 jul 2013 16:41

Een puur informatieve vraag: 14 jaar geleden heb ik een hob gebouwd in een nieuwe verkaveling, 3 jaar later kwamen de buren bouwen, nu een koppel 60-ers met 1 zoon die ondertussen reeds alleen woont. Het is een rustige wijk, met jonge 30 en 40 ers vnl, kinderen rond de 10-20 jaar. Zij zijn een beetje de vreemde eend in de bijt. Het eerste jaar verliep alles rustig, ondertussen hebben ze woorden met de hele straat om.kleine dingen, zoals een bal in de tuin, kinderen die op de oprit spelen....met ons loopt het echter de laatste jaren de spuigaten uit. Ben reeds 2 x voor het vredegerecht geweest, eerst voor een doorschietende bamboe, 2 jaar geleden nog voor een afsluiting die ze lelijk vonden (houten afsluiting) Telkens hebben ze verloren, de bamboe was al uit, de afsluiting was reglementair. Ze gaan nu steeds maar verder en verder, privacy is 0 in mijn tuin. Als ik 1 stap buitenzet gaat de dakvenster open, hangen ze beide uit het raam en sinds een paar maanden is het niet meer bij gluren gebleven, maar komen er ook verwensingen aan te pas. Ik heb 4 zonneparasols in de staan staan om iets privacy te hebben. Als ik ze tegenkom op straat met de auto, rijden ze achter me om te zien waar ik naartoe ga, en dat doen ze niet stiekem, maar echt opvallend. Nadien rijden ze nog eens leuk traag voorbij om duidelijk te maken dat ze me gevolgd zijn. Stillaan word ik het echt beu, ik wil dat dit stopt, als we bezoek hebben zetten we ons tegenwoordig al binnen omdat ze alles afluisteren. Ik wil geen vredegerecht, ik wil me niet tot hun niveau verlagen. Is er zoiets als een stalking klacht? Wat kan ik doen, ik wil dat dit stopt. De laatste keer zei men mij op het vredegerecht dat ze deze mensen kenden, en dat ze met hun vroegere buren veel verder zijn gegaan. Ik verwacht dus nog wel eens iets...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 28 jul 2013 17:17

Spijtig genoeg is er tegen dergelijke buren weinig te ondernemen behalve telkens opnieuw en opnieuw klacht neer te leggen bij de politie, deze tevens op de hoogte te brengen van hun vorige buurt waar ze hetzelfde spelletje spelen en bij voldoende klachten en vaststellingen zelf middels een advocaat de zaak voor het gerecht te brengen.
Gelet op het feit dat ze de gehele buurt op stelten zetten zou dit mits een gecoördineerde aanpak van de buurt zelf zelfs zover niet hoeven te komen... als de politie continu van een veelheid aan bewoners over dezelfde mensen telkens opnieuw klachten krijgt gaat er bij hen ook een lampje branden.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 28 jul 2013 22:13

Als dat hetzelfde vredegerecht is kan via politie ( wijkmanager =commissaris) een dossier worden opgestart.
Deze kan zelf eens met vredegerecht gaan praten of de vraag via pdK laten stellen naar voorgaande vonnissen.

Voor de rest zie Vandebos.

PS niet vergeten al een digitaal dicteerapparaatje aan te schaffen om alle 'gesprekken' op te nemen.
Video-opnamen zijn niet wettelijk maar als dat achtervolgen zo frequent is zou zo'n cameratje in de wagen al wel een hulpmiddel zijn.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”