barbecue tegen afsluiting

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

barbecue tegen afsluiting

#1 , 25 jul 2013 14:53

Een buur plaatst zijn barbecue tegen de tuinafsluiting waardoor de nevenbuur al de rook in het gezicht krijgt terwijl hij buiten op zijn terras zit zodat hij moet binnen gaan en deuren en vensters sluiten, en dit vijf maal per week; bovendien komt de geur van verbrand vlees nog binnen en blijft uren hangen.
Is dit toegelaten ?
vgrt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 25 jul 2013 18:19

1O seconden zoeken op de site had ondermeer dit opgeleverd : http://www.juridischforum.be/forum/view ... 77&start=0
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

#3 , 25 jul 2013 19:20

1O seconden zoeken op de site had ondermeer dit opgeleverd : http://www.juridischforum.be/forum/view ... 77&start=0
Had het reeds meer dan 10 sec geprobeerd maar zonder resultaat, sorry dat ik zo geen crack ben op computergebied.
Het probleem is dat hij het doet om te pesten, zoals nu weer, niettegenstaande ik schriftelijk vriendelijk gevraagd heb om de bbq bij gebruik te verplaatsen.
Er blijft dus niets anders over dan mij, op basis van de antwoorden op de site, tot de politie te wenden.
Bedankt voor uw antwoord.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 25 jul 2013 19:50

[quote="MONACO"

Had het reeds meer dan 10 sec geprobeerd maar zonder resultaat, sorry dat ik zo geen crack ben op computergebied.
Bedankt voor uw antwoord.[/quote]
Graag gedaan. Ik vind het inderdaad nog steeds raar dat zelfs jongeren problemen hebben met basiscomputergebruik, terwijl ze ermee zijn opgegroeid. Toen ik in het secundair zat, bestonden er zelfs nog geen zakrekenmachientjes.....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38599

#5 , 25 jul 2013 22:26

Een rekenlat wel hoor :lol:

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 25 jul 2013 22:42

Off topic:

Naar deze problematiek werd reeds uitgebreid wetenschappelijk onderzoek verricht. De meeste onderzoeken wijzen met de vinger naar Google en aanverwanten die onder een schijnbaar oneindige waaier van antwoorden in het algemeen slechts oppervlakkige antwoorden bieden. In de diepte zoeken naar antwoorden, wat zeker in de beginjaren van het internet of bij een bib bezoek een noodzaak was, is men verleerd. Jongeren die vruchteloos zoeken naar informatie in bibliotheken is een fenomeen dat me steeds weer verwonderde wanneer ik opzoekingen verrichtte voor papers.
Het is dusdanig erg dat sommige universiteiten nu reeds verplichte cursussen organiseren 1° bach hoe je met informatie dient om te gaan en op te zoeken.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#7 , 26 jul 2013 05:44

Off topic:

(...)
Het is dusdanig erg dat sommige universiteiten nu reeds verplichte cursussen organiseren 1° bach hoe je met informatie dient om te gaan en op te zoeken.
Die cursus heb ik gehad in de tijd van voor de rekenlat en de typemachine.
De problematiek die de jongeren hebben is niet nieuw en dateert al van de tijd van de Egyptenaren (vb: toegang en gebruik van de bibliotheek van Alexandrië).
In verhouding zie ik dat vandaag niet meer jongeren en ouderen correct informatie kunnen vinden, en ermee omgaan, dan vroeger. Het is technisch wel sneller, maar het structureel probleem is gebleven.
Ik stel voor dat dit deel overgeplaatst wordt naar het café (of analoog), ...

De Swa
Berichten: 118

#8 , 26 jul 2013 08:50

Een buur plaatst zijn barbecue tegen de tuinafsluiting waardoor de nevenbuur al de rook in het gezicht krijgt terwijl hij buiten op zijn terras zit zodat hij moet binnen gaan en deuren en vensters sluiten, en dit vijf maal per week
Vijf maal BBQ in de week??? Ik denk dat die buur hierdoor zichzelf al meer dan genoeg straft! Een echte masochist, me dunkt ;-)

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 26 jul 2013 10:49

Installeer een automatisch sproeisysteem in uw tuin, dat ook rijkt tot juist aan zijn BBQ, en dat zet je aan van zodra hij zijn houtskool gaat aansteken. Lol gegarandeerd.

Veebee
Berichten: 565

#10 , 26 jul 2013 11:43

Niks belet om uw GFT bak op diezelfde plek te zetten aan uw zijde van de draad, zal leuk zijn om veel vliegen te zien op zijn BBQ ;)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”