Minimum afstand perceelsgrens

HoD
Topic Starter
Berichten: 26

Minimum afstand perceelsgrens

#1 , 22 jul 2013 19:43

Hallo,

Naast mij is ten gevolge van een overlijden de eigendom gekocht door een bouwfirma die er een appartementsblok met garages wenst te bouwen.
Mijn woning is gebouwd in de jaren 30.
De naastgelegen woning was gebouwd in de jaren 50 en mocht tegenbouwen waardoor mijn woning een half-open bebouwing zou worden.
Dit tegenbouwen is echter nooit gebeurd.
Een openbare bekendmaking van de plannen is nu lopende en ik wens bezwaar in te dienen omdat een medewerker van de gemeente mij heeft verteld, dat doordat er nooit tegengebouwd is, na 50 jaar, er vanuit mag worden gegaan dat mijn woning nu bekeken kan worden als open bebouwing. En dat daardoor de appartementsblok minstens 3m van de perceelsgrens verwijderd moet blijven.

Vraag: klopt dit ?
En indien ja, welke wetgeving, artikel of dergelijke kan ik vermelden in mijn bezwaarschrift.

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 24 jul 2013 23:23

... Een open bebouwing tot op de perceelsgrens ? ... Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Check wel dat geluidsisolatie aangebracht wordt evenals een muur van min 14 cm dik. Je krijgt er gratis een energieneutrale muur door.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”