plaatsing afsluiting

storm25
Topic Starter
Berichten: 1

plaatsing afsluiting

#1 , 16 jul 2013 17:10

Beste,

Ik woon in een appartement met mede-eigenaars. Nu lijkt het erop dat ik afsteven op een conflict met mijn onderbuur.
Op de jaarlijkse vergadering is op haar initiatief de beslissing genomen een afsluiting te plaatsen op de grens met een aanpalende akker. Ik heb me hierbij zoveel mogelijk afzijdig gehouden. Wel heb ik me uit solidariteit akkoord verklaard voor mijn deel van de kosten te betalen.
Nu blijkt dat de afsluiting over de grens gezet is. Op het terrein van de boer dus. De kans bestaat dat deze dan ook verwijderd zal moeten worden. Ben ik nu nog steeds aansprakelijk voor het betalen van mijn deel in de kosten? De afsluiting staat immers niet op mijn mede-eigendom.
Alvast bedankt,
Stijn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 16 jul 2013 22:05

Als u niet tegen het voorstel heeft gestemd wordt het byzonder moeilijk om hiervan af te zien.

Er zal dienen onderzocht te worden wie de oorspronkelijke fout heeft gemaakt en daar zal dan eventueel de schade verhaald kunnen worden.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”