overlast/bijverdienste

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: overlast/bijverdienste

#16 , 19 jul 2013 20:01


Bovendien heeft hij geen handelregister.

Natuurlijk niet !!

Want dit bestaat al jaren niet meer !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#17 , 20 jul 2013 08:55

Bovendien heeft hij geen handelregister.
Natuurlijk niet !!
Want dit bestaat al jaren niet meer !
Het handelsregister bestaat nog, maar is een onderdeel geworden van het rechtspersonenregister (RPR). Het handelsregisternummer is effectief afgeschaft en vervangen door het RPR nummer.
De Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) is een register dat alle identificatiegegevens van ondernemingen en hun vestigingseenheden opslaat. Ze neemt de gegevens op van het rijksregister van rechtspersonen, van het handelsregister, van de btw, van de rsz en wordt up to date gehouden door de bevoegde organisaties die er de gegevens invoeren.
Bron: http://www.belgium.be/nl/economie/onder ... ngsnummer/

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 jul 2013 10:49

Vennootschappen moeten het BTW-nummer vermelden en van­af 1 ja­nua­ri 2005 ook het ondernemingsnummer, de letters RPR (“rechtspersonenregister”), alsook de plaats van het vroegere handelsregister. Dus bv. RPR Gent - 0123.456.789 naast BTW BE 123.456.789.

Eenmanszaken hebben geen “RPR-inschrijving” en kunnen deze dus ook niet vermelden.

Daardoor bij aanvang van een eenmanszaak moet men naar een ondernemingsloket en voor een vennootschap moet je eerst naar de griffie van de handelsrechtbank

en dan pas naar het ondernemingsloket als je ondernemingsnummer al toegekend is !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

sunny1z
Topic Starter
Berichten: 17

#19 , 10 sep 2013 16:29

We hebben een gesprek gehad met de burgemeester, milieuambtenaar en leefmilieu schepen.

Bij de vraag welke activiteiten hij daar uitoefende was zijn antwoord dat het puur hobby is. de werkzaamheden aan auto's van anderen zijn uitsluitend vrienden die alleen betalen voor de onderdelen. dus volgens hem geen zwartwerk.
Hij schermde met een BTW nummer, maar dat papiertje was van een VZW waar hij penningmeester van was... en waar met de hand een BTW nummer opgeschreven was.

wij vroegen om na 19 uur te stoppen met de rustverstorende activiteiten en zijn werkzaamheden te regelen in zijn vrije dagen zodat we toch na zeven uur rust hadden. Maar de milieuambtenaar (die volgens mij aan zijn kant stond/bevriend was) bleef maar doorgaan dat rustverstorend activiteiten heel subjectief was en dus ook niet kon opgelegd worden. Maw hij mag eigenlijk doorgaan tot tien uur 's avonds.
Hij wil eigenlijk niet om zeven uur stoppen omdat dan zijn broer er komt helpen.. en al de overlast pas begint. Zijn broer werkt namelijk in dagregime. Hij werkt in wisselende ploegen.. vroege.. late.. nacht


Ik weet niet wat ik nog kan doen. Ruistverstorende activiteit is idd moelijk te meten... werken als vriendendienst is idd wooord tegen woord...

Franciscus
Berichten: 38602

#20 , 10 sep 2013 18:16

Overlast : elke vorm van o.a. lawaaihinder, reukhinder ongeacht het uur.
Dat het tot 22 uur mag is een fabeltje.
22 uur is het uur dat in een aantal vonnissen als ' gewoonte' wordt omschreven.
Politie kan perfect geluidsoverlast vaststellen op eender welk tijdstip.
Net zo goed als lawaaioverlast voor 5 uur of een koelcontainer die wordt geparkeerd in een smalle woonstraat in de bebouwde kom.

U kan indien politie NIET wil 'marcheren' eens een brief naar de korpschef sturen met vraag nazicht te laten doen.
De meeste politiezones zijn "meergemeenten"zones en hebben niet direct meer iets te maken met één burgemeester.
U vraagt een onderhoud met de koprschef.

Indien geen gevolg :
stuurt U een brief naar de procureur des Konings van uw arrondissement en naar comité P, waarbij in bijlage de brief aan de korpschef en eventueel alle brieven (dossier),dat u tot hiertoe hebt.
U mag die ook in copie sturen naar de AIP ( algemene inspectie politie).

sunny1z
Topic Starter
Berichten: 17

#21 , 11 sep 2013 09:03

Bedankt voor uw reactie Franciscus.

Vermits de milieuambtenaar maar bleef doorgaan op het feit dat overlast nergens bepaald staat.. en de indruk gaf dat het een subjectief gegeven en was, kon de burgemeester ook niet veel zeggen.

Ik heb in de VLAREM wel decibel richtwaarden gelezen, maar bij een meting ter plaatse zal die waarde niet gehaald worden omdat het geluid sporadisch is. Het is gewoon het constante algemene gevoel van onrust. De garagepoort van 8 meter breed staat 's avonds dikwijls open.. en ze zijn er zo dikwijls aan het rommelen.. werken.. drinken.. luid praten....
Ik heb nog steeds het idee dat er op een bepaald moment toch een gevoel van rust moet zijn in een woonbuurt met de 'gewone' geluiden van zo'n plaats.. spelende kinderen.. gras afrijden... een gezinsleven
's Avonds is dat hun leefruimte precies...hun buurthuis. Het beklinkerd plein van 10 meter tussen hun woning en garage is een parking. In de zomer was er elke avond volk dat er gewoon wat kwam "lummelen en bier drinken".

Het is dat gevoel van onrust dat ik hun heb willen uitleggen. Maar ze begrepen niet dat al die zaken konden storen.. deuren die dichtgeslagen werden.. de felle TL verlichting die uit die open garage komt als het donker is.

Ik zei dat ik het in zijn plaats het me ook moeilijk zou kunnen inbeelden omdat hij zelf midden in het gepraat en de werken zit. Maar voor een buur is dit zo storend 's avonds dat aangenaam op je terras zitten er niet bij is. Maar hij trok het een beetje in het belachelijke...

Dus als wij het ervaren als rustverstorend.. als onrust....is dat voldoende? ons gevoel? Zelfs als ze bij een meting ter plaatse nooit aan die VLAREM decibels komen?

De milieupolitie is ooit een keer langsgeweest maar die komen van aan naburige gemeente. Hij had zijn motor buiten meer dan een half uur laten draaien 's avonds. Maar tegen de tijd dat de politie ter plaats was.. meer dan een half uur later was er niets meer te horen.. en hij ontkende het natuurlijk.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#22 , 11 sep 2013 10:45

Ik heb in de VLAREM wel decibel richtwaarden gelezen, maar bij een meting ter plaatse zal die waarde niet gehaald worden omdat het geluid sporadisch is.
Sporadische geluidshinder bestaat als een aantal keren per dag een norm wordt overschreden. In het Brussels Gewest is de limiet 10 overdag in de week. die verminderd tot 5 op een zondag. Als men werken uitvoert die deze norm kan overschrijden, dient men vooraf de toelating aan de gemeente te vragen (en die schriftelijk aan de omwonenden via een brief).

Terwijl ik dit schrijf onderga ik geluidshinder van een renovatie bij een bovenbuur (geen idee hoeveel dagen dat zal duren - de vraag stellen is op zich al een schending van de privacy volgens sommigen), plus vliegen er terug vliegtuigen laag over de stad (vanaf 6 uur sinds einde augustus - de verkiezingen naderen).

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”