Onderhoud van dakgoten

caroline1234
Topic Starter
Berichten: 145

Onderhoud van dakgoten

#1 , 27 jun 2013 13:34

Ik woon in een appartementsgebouw met 4 verdiepingen waarvan ik in het dakappartement woon. ( mijn eigendom)
Ik weet dat de gemeenschap zorgt voor de dakgoten bv vernieuwen bij lekkage, schilderen ervan ...

Nu heb ik 3 " dakkapellen" waarboven zich ,op elk ervan, een goot zit die dan via één of andere buis naar de grote dakgoot loopt.

Nu merkte ik per toeval dat er bovenop mijn dakkapel in die goot gras en onkruid groeit. Ik kan er moeilijk aan om dit zelf te verwijderen.
Voor t zelfste geld groeit dit gras/onkruid ook op de andere goten maar dat kan ik niet zien van beneden af.

Nu is mijn vraag of ik verantwoordelijk ben voor het onderhoud van deze goten of is dit ook voor de gemeenschap?

Voor ik dit overleg met de syndicus zou ik graag al wat inlichtingen krijgen want hij en ik staan niet direct op goede voet.

Vriendelijke groeten


Caroline

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 27 jun 2013 13:37

Lees de basisakte van het gebouw eens nauwgezet na. Tenzij hierin vermeld staat dat deze dakgoten privatief zijn dienen deze op kosten van de vme onderhouden te worden.

caroline1234
Topic Starter
Berichten: 145

#3 , 28 jun 2013 19:21

Er staat niets van vermeld.

hartelijk dank

caroline

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”