Hoe dagvaarden van de VME als er geen postbus voor bestaat?

inina
Topic Starter
Berichten: 311

Hoe dagvaarden van de VME als er geen postbus voor bestaat?

#1 , 27 jun 2013 12:41

Geachte forumleden ,

Ik sta op het punt een dagvaarding te laten betekenen wegens gemaakte fouten van onze professionele syndicus. Hij moet dus in elk geval als professioneel voor de vrederechter verschijnen.

Maar ook de VME (vereniging van mede eigenaars ) dient volgens de wet gedagvaard te worden. Haar maatschappelijke zetel is dus op het adres van het appartementsgebouw. De VME moet uiteindelijk ook hier vertegenwoordigd worden door dezelfde syndicus.

Ik zou willen vragen of er daarom ook een dagvaarding moet bezorgd worden op het adres van de VME zelf. En indien ja, zoals ik eigenlijk al wel vermoed, in welke brievenbus of aan welke inwoner moet die dagvaarding dan worden afgeleverd? Vermits de professionele syndicus hier geen postbus heeft? (ik dacht eigenlijk dat het bij wet verplicht is dat er een postbus dient te zijn op de zetel van de VME dus in het gebouw zelf). Maar dat is bij ons dus niet het geval.

Graag indien mogelijk een spoedig antwoord

Vriendelijke groeten

Inina

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jun 2013 14:42

De dagvaarding wordt betekend aan de syndicus die de VME in rechte vertegenwoordigd.

U moet zich daar geen zorgen over maken. De gerechtsdeurwaarder moet weten hoe hij een dagvaarding rechtsgeldig kan betekenen aan de VME.

inina
Topic Starter
Berichten: 311

#3 , 27 jun 2013 19:10

bedankt voor uw reactie

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”