parkeren vrachtwagen van de buren

pasmans
Topic Starter
Berichten: 2

parkeren vrachtwagen van de buren

#1 , 26 jun 2013 22:58

Hallo,

Hallo,Ik zit met het probleem dat onze buurman zijn vrachtwagen zonder aanhanger op zijn oprit plaatst die aan ons huis grenst. Maar aangezien de riolering van ons beide in het hart van de oprit ligt is de kans op een breuk natuurlijk erg groot. Tevens vindt ik dit een onverantwoorde situatie betreft de veiligheid van ons allemaal.Maar aangezien de buren niet voor rede vatbaar zijn wordt het moeielijk om hier over te praten. Het is nat. wel hun inrit maar toch blijft het een raar iets. Hun oprit grenst dus aan onze zijgevel. Tevens wonen we in een woonwijk waar de snelheid max 50 is. DUSSSSSS wat kunnen we hier wettelijk gezien tegen doen. Heb ook al met de wijkagente gesproken en deze zegt dat zij dit absolut mogen want het is hun terrein. Nu hoop ik dus hier een goed antwoord op te krijgen.

Met vriendelijke groet MP

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 26 jun 2013 23:33

Helaas voor u heeft de wijkagente gelijk. De vrachtwagen mag daar, onbeperkt in de tijd, staan.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 jun 2013 09:05

Wat komt die snelheidsbeperking tot 50 km/Hr hierbij doen? Deze snelheidsbeperking geldt toch in iedere woonzone, dus ook bij u Of komt die vrachtwagen soms aanzetten aan een snelheid van 90 Km/hr?
En als de gemeenschappelijke riolering wordt stuk gereden door die vrachtwagen, zal hij moeten opdraaien voor de herstellingskosten.

Reclame

pasmans
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 27 jun 2013 22:26

Oke voor de beide personen die zo snel gereageerd hebben. Bij deze hartelijk dank voor uw informatie.
Met vriendelijke groet.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 27 jun 2013 22:39

U kan wel de buren met een AS in kennis stellen dat bij breuk riolering u zich niet geroepen voelt te betalen gezien het verhoogd risico dat de vrachtwagen vormt voor een breuk.
Hangt natuurlijk af van hoe de ondergrond en de betegeling is opgebouwd...

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”