eigenaars vergadering

miramar
Topic Starter
Berichten: 1

eigenaars vergadering

#1 , 25 mei 2007 14:22

Wat moet en kan ik doen als syndicus wanneer een eigenaar zich niet schikt naar de goed keuring van de eigenaars vergadering

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
consulent
Berichten: 102

#2 , 25 mei 2007 21:42

Wat moet en kan ik doen als syndicus wanneer een eigenaar zich niet schikt naar de goed keuring van de eigenaars vergadering
Wat bedoelt u juist? Is hij niet akkoord met de beslissingen? Of keurt hij de vergadering af? In het ene moet hij de beslissingen maar aanvechten. In het andere zie ik niet onmiddellijk een probleem als hij als enige eigenaar niet tevreden is. Graag wat duidelijker het probleem omschrijven.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 27 mei 2007 14:18

?Art.577-8.? 4. Ongeacht de bevoegdheid die hem door het reglement van mede?igendom wordt toegekend, heeft de syndicus tot opdracht : 3?.deze beslissingen uit te voeren en te laten uitvoeren...6? de vereniging van mede?igenaars, zowel in rechte als voor het beheer van de gemeenschappelijke zaken, te vertegenwoordigen...Art.577-9.? 1. De vereniging van mede?igenaars is bevoegd om in rechte op te treden, als eiser en als verweerder...Art.577-10...?4...iedere beslissing van de algemene vergadering kan rechtstreeks worden tegengesteld DOOR degenen waaraan zij tegenstelbaar zijn.Zij zijn tevens tegenstelbaar AAN eenieder die houder is van een zakelijk of een persoonlijk recht op het onroerend goed in medeeigendom...?(Burgerlijk Wetboek).

De toepassingswijze van voornoemde bepalingen zal afhankelijk zijn van wat ?zich niet schikt naar de goed keuring van de eigenaars vergadering? INHOUDT.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”