Privatief en exclusief genotsrecht tuin

Van de Broek Jeroen
Topic Starter
Berichten: 1

Privatief en exclusief genotsrecht tuin

#1 , 06 jun 2013 20:11

Beste,

Wij zijn aan het overwegen een apaartement te kopen met een terras en tuin. Dit terras en tuin liggen naast de inkomsgang van de appartementsblok. Wij hebben hieop een exclusief en privatief genotsrecht, maar het is een gemeenschappelijk deel. Als ik het internet erop napluis begrijp ik dat een algemene vergadering met 75% van de stemmen (wij zullen niet 25% van de stemmen hebben) de bestemming van de gemeenschappelijke delen kan veranderen. De verkoper en zijn notaris zeggen mij dat 1) alle appartementen en hun tuinen met privatief genotsrecht verkocht worden (en dus nooit in eigendom), en 2) dat dit niet afgenomen kan worden, namelijk dat een vrederechter, zelfs als de AV met meer dan 75% van de stemmen zou beslissen om van ponze tuin een gemeenschappelijk BBQ plaats te maken, dat een vrederechter dit steeds ongedaan zou maken.

Zou iemand me deze twee punten kunnen bevestigen, en me kunnen aangeven wat het dan met zich meebrengt dat we enkel een genotsrecht en geen eigendom hebben? Als ik het appartement ooit verkoop, kan dit geen problemen opleveren dat dit enkel een genotsrecht en geen eigendomsrecht is?

Bedankt

Jeroen

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding