provisie en ,procedurekosten.

snuit
Topic Starter
Berichten: 15

provisie en ,procedurekosten.

#1 , 04 jun 2013 10:21

Mijn syndicus verplicht mij om procedurekosten en provisie te betalen, als mede-eigenaar, voor 8 juni ondanks er nog helemaal geen uitspraak is. (Het kan zijn dat wij, mede-eigenaars niets moeten betalen daar de kosten zijn voor diegene die het heeft voorgebracht). Tevens vraagt hij vergoedingen voor het aanwezig zijn op het gerecht maar ik weet dat hij er niet was. (was er zelf). Ook heeft hij al meermaals een provisie gevraagd zonder vergadering en/of stemming. Telkens is hij erop teruggekomen daar velen die niet betaalde. Nu dreigt hij omdat hij op de hoogte is gesteld door zijn advocaat dat ik op het gerecht was, met alles over te maken aan zijn advocaat die ook ik moet betalen.(Dus ik zou een advocaat moeten betalen die tegen mij werkt). Uit de boekhouding is gebleken dat alle kosten/rekeningen betaald zijn en er is nog overschot. Ook zijn wij, mede-eigenaars nooit op de hoogte gebracht dat hij de rekeningen niet meer kan betalen. (omdat dit niet is). Hij vraagt veel betalingen zonder enig factuur en deze zijn niet terug te vinden in de boekhouding, deze gelden verdwijnen naar allerhande rekeningnummers maar niet naar deze van de werking van de syndicus (wel op zijn eigen naam). Uit de boekhouding is wel gebleken dat er gelden verdwijnen en dat er veel fraude gebeurt. Na deze procedure ben ik en mijn bovenbuur overtuigd hem voor te brengen voor fraude, valsheid in geschriften en misbruik van vertrouwen waar we voor alles bewijs hebben. De eigenaarsbond waar we lid van zijn steunt ons. Wat kan ik nu het best doen i.v.m. deze verplichte betalingen want ik wil geen extra kosten (waar hij mee dreigt). Ik moet zijn mail bevestigen met een leesbevestiging en wou deze beantwoorden met een gestaafd antwoord waarom ik niet betaal en dit op 6 juni. Graag jullie advies en alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 15 aug 2013 01:22

Wijs de syndicus aangetekend vriendelijk op artikel 577-9 par 8-9 en deel deze vriendelijk mee dat bij verder aandringen op het inwilligen van zijn onwettige eisen u onverwijld de tuchtcommissie van het BIV in kennis zal brengen.

Sluit uw schrijven af met: enkel voor de goede order en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u aangetekend en per gewone post verzonden. Een kopie van dit schrijven met verduidelijking wordt bezorgd aan de tuchtcommissie met het oog op klachtneerlegging.
Art. 577-9 BW§ 8. In afwijking van artikel 577-2, § 7, wordt de mede-eigenaar van wie de vordering, na een gerechtelijke procedure tegen de vereniging van mede-eigenaars, door de rechter gegrond wordt verklaard, vrijgesteld van elke bijdrage in de erelonen en kosten, die worden verdeeld over de andere mede-eigenaars.
Als de vordering gedeeltelijk gegrond wordt verklaard, wordt de mede-eigenaar vrijgesteld van elke bijdrage in de erelonen en kosten die met toepassing van artikel 1017, vierde lid, van het Gerechtelijk Wetboek ten laste van de vereniging van mede-eigenaars zijn gelegd.
§ 9. In afwijking van artikel 577-2, § 7, wordt de mede-eigenaar, die verweerder is, in een gerechtelijke procedure ingesteld door de vereniging van mede-eigenaars, waarvan de vordering door de rechter volledig ongegrond werd verklaard, vrijgesteld van elke bijdrage in de erelonen en kosten, die worden verdeeld over de andere mede-eigenaars.
Als de vordering gedeeltelijk of volledig gegrond wordt verklaard, draagt de mede-eigenaar, die verweerder is, bij in de erelonen en kosten ten laste van de vereniging van mede-eigenaars.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”