Verkiezing beheerraad

Nique
Topic Starter
Berichten: 44

Verkiezing beheerraad

#1 , 29 mei 2013 14:34

Hallo,
Sinds een 3-tal jaren hebben wij dezelfde mensen in de BR. Zij werken goed samen . Zij laten zich dan ook verkiezen 'in blok'.
Voor de volgende AV vraagt iemand de BR per persoon te laten verkiezen. Er zijn echter geen andere kandidaten.
In geval er discutie komt, wat zegt de wet in dat verband?
Mvg
Nique

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 29 mei 2013 14:38

Als er geen andere kandidaten zijn dan kan men er ook niet voor stemmen.
Ik zie niet in waarover er discussie kan zijn.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Nique
Topic Starter
Berichten: 44

#3 , 29 mei 2013 14:43

Het is om er iemand vd bestaande BR uit te willen stemmen.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 29 mei 2013 14:46

Dan moet een meerderheid tegenstemmen zodat de voorgestelde kandida(a)t(en) niet herverkozen zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Nique
Topic Starter
Berichten: 44

#5 , 29 mei 2013 14:53

Akkoord, maar als zij zich niet 'op naam' laten verkiezen, maar 'in groep', dan heeft die man geen poot om op te staan. Mijn vraag is wel: mag het wettelijk dat de personen vd BR zich SAMEN, in groep laten verkiezen ?

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 29 mei 2013 15:02

syndicus dient per persoon te laten stemmen.

observer-old
Berichten: 136
Locatie: westvlaanderen

#7 , 17 jun 2013 14:48

.maar als er evenveel kandidaten zijn als aantal zitjes in de Raad van Mede-eigendom ( want Beheerraad bestaat niet meer) dan mag dat collectief gebeuren( in één stembeurt)

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#8 , 17 jun 2013 14:52

.maar als er evenveel kandidaten zijn als aantal zitjes in de Raad van Mede-eigendom ( want Beheerraad bestaat niet meer) dan mag dat collectief gebeuren( in één stembeurt)
Het kan zijn dat ik tegen één van de kandidaten wil stemmen ... dus individuele stemming.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”