afsluiting tussen weide en woonkavel.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: afsluiting tussen weide en woonkavel.

#16 , 30 mei 2013 14:17

en wie gaat nu de één meter (2x 50 cm) niemandsland onderhouden??
Wie zegt dat de topic starter ook 50cm moet laten? Zij mag perfect een "normale" afsluiting zetten op de perceelgrens.

Ik begrijp niet echt waarom u dit ziet als een "strijd tussen stad en platteland"? Er zijn gewoon wetten en reglementen en als iedereen zich hier aan houdt, hoeft er helemaal geen strijd te zijn. Net daarom dat die wetten en reglementen er zijn. Maar de zaak is ondertussen wel duidelijk, niet? Landbouwer schuift zijn afsluiting 50 cm op, en topic starter zet zelf een "veilige" afsluiting op de perceelgrens. de 50 cm tussen weideafsluiting en perceelgrens blijft gewoon eigendom van de landbouwer. Case closed...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 30 mei 2013 14:33

Wat zegt het Veldwetboek van 1886 daar over, dit is nog steeds van toepassing ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

eylis
Berichten: 8836

#18 , 30 mei 2013 15:02

dank u tom voor de duidelijke samenvatting.En wie wil mag eens naar ons wei komen kijken.
Perfect reglementair, goed onderhouden en veilig voor alle partijen.

Reclame

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#19 , 30 mei 2013 15:25

dank u tom voor de duidelijke samenvatting.En wie wil mag eens naar ons wei komen kijken.
Perfect reglementair, goed onderhouden en veilig voor alle partijen.
Forumuitstapje? :mrgreen:

eylis
Berichten: 8836

#20 , 30 mei 2013 15:32

:lol:
juridisch-forum-meeting in onze wei?

nele!
Topic Starter
Berichten: 5

#21 , 30 mei 2013 16:37

Inderdaad een perfecte samenvatting! Nu nog de boer overtuigen, want hij wil hier natuurlijk niet van weten!
Bedankt allen!

eylis
Berichten: 8836

#22 , 30 mei 2013 16:43

bespreek het eens met de wijkagent die kan wel eens bij de boer langsgaan en hem op zijn plichten wijzen.

Jef 007
Berichten: 737

#23 , 30 mei 2013 21:40

dat kopt bart, onze weide grenst ook aan een tuin en volgens politieregelement moet onze weide-afsluiting op 50 cm afstand staan van de perceelsgrens.
Dit inderdaad om de reden dat diere

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”