fouten syndicus

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

fouten syndicus

#1 , 23 mei 2013 23:02

Sedert een tweetal jaren krijg ik maandelijks aanmaningen van de syndicus van een gebouw waarin ik een appartement bezit dat ik verhuur.
Telkens beweert hij dat ik verschillende maanden geen provisie zou hebben gestort. Het is telkens ongegrond en ik ga bijna maandelijks naar zijn kantoor met de bewijzen van betaling. Daar wordt dan nota van genomen, maar de maand daarop is het steeds weer hetzelfde liedje: weer beweert hij dan dat er verschillende maanden niet zou zijn betaald. De maanden die ik niet zou hebben betaald zijn telkens andere maanden. Vandaag was het weer hetzelfde liedje: nu beweert hij zelfs dat er nog betalingen zouden openstaan van meer dan twee jaar geleden.

Uiteraard houd ik alle bewijzen van betaling in mijn bezit en die kloppen als een bus. Ik heb hem dus weer gebeld en weer vroeg hij naar de "bewijzen van betaling". Maar het betreft maanden waarvoor ik hem al meermaals "de bewijzen" heb getoond en hem er zelfs een kopie van gegeven heb.
Woedend heb ik hem dan ook meegedeeld dat ik van nu af niks meer ga bewijzen en dat hij moet ophouden met mij onnodig lastig te vallen. Ook heb ik gezegd dat vanaf nu geen enkele reactie meer zal worden gegeven op zijn onterechte aantijgingen.

Ik heb het nu wel gehad met die syndicus ("professionele", een kantoor met personeel).

Hoe handel ik voortaan het beste?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 23 mei 2013 23:13

Aangetekende brief misschien?
Zaak voor de AV brengen over onprofessioneel gedrag.
BIV in kennis stellen.

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 23 mei 2013 23:19

Aangetekende brief misschien?
Zaak voor de AV brengen over onprofessioneel gedrag.
BIV in kennis stellen.
-Tijdens die twee jaar heb ik al vier aangetekende brieven verstuurd.
-Betreffende een totaal foutieve afrekening vorig jaar (die de syndicus na mij enorm veel tijdverlies te hebben bezorgd uiteindelijk heeft gecorrigeerd) heb ik klacht neergelegd bij het BIV.

Maar de boer hij ploegde voort. Soms verdenk ik hem ervan een sadist te zijn.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 23 mei 2013 23:21

Hou het eenvoudig.

U zendt hem een aangetekend schrijven met hierin een afschrift van al de betalingen van de laatste twee jaar. In het schrijven deelt u hem vriendelijk mee dat u heden een overzicht heeft gemaakt van al de maanden die hij in het verleden claimde die u niet betaald zou hebben. U maakt speciaal melding van de maanden die u meermaals heeft dienen te bewijzen betaald te hebben. Deel hem vervolgens mee dat u niet langer zal opdraaien voor de gebrekkige boekhouding die zijn kantoor voert met betrekking tot de residentie X. Dat bij het volgende schrijven waarin hij u aanmaant reeds betaalde periodes nogmaals te betalen u klacht zal indienen bij het lokale vredegerecht en u aldaar uw recht als mede-eigenaar zal uitoefenen om een andere, al dan niet voorlopige syndicus, bij vonnis te laten aanstellen. Dat u daarop aansluitend een klacht zal neerleggen bij het BIV om deze opmerkzaam te maken op de systematisch gebrekkige wijze van handelsvoering van zijn kantoor met de financiële middelen hem ter hand gesteld door zijn opdrachtgevers.

U sluit af met "enkel voor de goede orde en om kennisname te garanderen wordt dit schrijven u zowel aangetekend als per gewone post verzonden. Alsook wordt een kopie van dit schrijven met overzicht aanmaningen en betalingen overgemaakt aan het BIV met het oog op een tuchtprocedure voor de tuchtkamer."

Zal wel rap gedaan zijn.

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 23 mei 2013 23:54

Heb intussen de rekeningcommissaris gecontacteerd. Die deelde me mee dat de syndicus een belangrijk deel van het reservefonds heeft overgeschreven op de werkingsrekening en dat geld gebruikt voor lopende uitgaven......het is daar een vreselijke knoeiboel.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

moeche
Berichten: 8

#6 , 24 mei 2013 15:26

vergadering vragen en hem ontslaan ?

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 24 mei 2013 15:37

update: via telefoon en e-mail heb ik de syndicus meegedeeld dat ik hem 24 uur gaf om zich te verontschuldigen en te bevestigen dat ik geen openstaande schulden heb en dat ik anders, na die 24 uur, onmiddellijk een zaak op de rol zou zetten bij vredegerecht om hem bij vonnis te laten vervangen door andere syndicus;

Het heeft gewerkt: 2 uur later e-mail met excuses en bevestiging dat alle provisies zijn betaald.

Dank u VdB voor de goede raad!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”