waterinfiltratie en kapotte riooldeksels in garage

akropolis
Topic Starter
Berichten: 1

waterinfiltratie en kapotte riooldeksels in garage

#1 , 23 mei 2013 18:39

In de garage met 2staanplaatsen in een appartementsgebouw is er sedert een jaar waterinfiltratie na zware regenval en zijn de riooldeksels gebroken en zwaar verroest . Voor AV van 2013 liet ik beide punten op de agenda plaatsen . Op de vergadering minimaliseert de syndicus de problemen , de waterinfiltratie zou niet erg genoeg zijn niettegenstaande het cement van tussen de voegen spoelt . Ik moest ook niet denken dat hij zou betalen voor iets wat mijn huurder kapotgemaakt had in verband met de riooldeksels .De syndicus is voor meer dan de helft eigenaar en heeft over de riooldeksels ijzeren platen gelegd . Daarmee is voor hem de kous af .De eigenaar van de andere staanplaats vind dat er geen probleem is , zijn huurder klaagt nooit .We zijn maar met vier eigenaars en dus sta ik alleen . Het vochtprobleem bevindt zich aan mijn zijde en mijn huurder heeft er wel last van . Wat kan ik ondernemen tegen syndicus en AV .

Dank bij voorbaat .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 25 mei 2013 08:45

“Art.577-9...§ 4. Wanneer in de algemene vergadering de vereiste meerderheid niet wordt gehaald, kan iedere medeëigenaar aan de rechter de toestemming vragen om zelfstandig op kosten van de vereniging, dringende en noodzakelijke werken uit te voeren aan de gemeenschappelijke gedeelten. Hij kan eveneens de toestemming vragen om op eigen kosten de werken uit te voeren die hij nuttig acht, zelfs aan de gemeenschappelijke gedeelten, wanneer de algemene vergadering zich zonder gegronde reden daartegen verzet...”(Burgerlijk Wetboek).

‘Op de vergadering minimaliseert de syndicus de problemen...De syndicus is voor meer dan de helft eigenaar...De eigenaar van de andere staanplaats vind dat er geen probleem is...’

Vraag dus aan de rechter de toestemming om zelfstandig op kosten van de vereniging, dringende en noodzakelijke werken uit te voeren aan de gemeenschappelijke gedeelten. Het dringend en noodzakelijk karakter van de werken dient u daarbij aan te tonen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”