aannemingswerken bij buur in een appartementsblok; lawaai

Marc1504
Topic Starter
Berichten: 7

aannemingswerken bij buur in een appartementsblok; lawaai

#1 , 15 mei 2013 14:07

Beste mensen,

Ik, en al mijn mede buren zitten met een zeer vervelend probleem :

Deze morgen omstreeks zeven uur werden wij gewekt door een lawaai van jewelste, ik dacht de eerste ogenblikken ontwakend uit mijn slaap aan een aardbeving, echt waar ! Even later hoorde ik de deurbel weliswaar nauwelijks door het lawaai.
Mijn buurvrouw stond bleek en nog bevend aan mijn deur : " Wat gebeurt hier ?" Ik moest haar het antwoord schuldig blijven maar herkende ondertussen wel de geluiden van een bouwwerf. Kloppen, drilboor.. Dit gaat nu ondertussen zonder onderbreking door. Het is nu 14.00 uur en ik ben bijna doof.

Mijn vragen zijn nu de volgende :

De buur die de werken laat uitvoeren lijkt wel wettelijk met alles in orde, aanvragen etc. maar

- Vanaf hoe laat mogen zij starten met de lawaaiproductie ?
- Moest onze buur zijn andere buren niet verwittigen dat hij ging renoveren ?
- Hoeveel decibel mogen zij produceren met hun kloppende drilboor ? Het is echt of de werken worden bij ons
uitgevoerd... het is echt waar veel te luid en ik kan dus niet hier blijven, mijn andere buren zijn dus ook allemaal
op de vlucht
- Tot hoe laat mogen zij verder werken ?
- Kan ik mij tot iemand wenden om te bemiddelen want die bewuste buur staat nu éénmaal niet gekend als een
sociaal iemand. Er waren voorheen al vele klachten over hem voor nachtlawaai waar hij gewoon mee voortgaat
als het hem uitkomt...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 15 mei 2013 14:11

Soms is 5 uur toegelaten.
Bouwwerken vanaf 6 uur en ik dacht tot 20 uur.
Een werf zonder bouwvergunning mag zelfs nog later werken.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 15 mei 2013 14:49

Wijkagent heeft als voornaamste taak bemiddeling. Praat eens met hem (of haar).

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 15 mei 2013 15:49

De buur hoefde u niet te verwittigen van de werken. Gewoonlijk hangt er een bord ivm de bouwvergunning. U wist dus dat u zich aan werken kon verwachten.
Uit beleefdheid naar de buren toe, had hij wel een brioefje in de bus kunnen steken, maar hierop zal je hem niet kunnen pakken. Tussen 07.00 en 20.00 Hr mag hij werken uitvoeren.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”