Uitschakeling verwarming tijdens de zomermaanden

gnake
Topic Starter
Berichten: 2

Uitschakeling verwarming tijdens de zomermaanden

#1 , 14 mei 2013 13:30

Beste,

Ik vroeg me af of er een regeling is die bepaalt vanaf wanneer de centrale verwarming in een gebouw mag uitgeschakeld worden. In mijn gebouw staat de verwarming sinds begin deze maand uit, terwijl het overdag binnen amper 17 graden haalt. Ik vind het eigenaardig dat ik gedwongen wordt elektrisch te verwarmen, en zo extra kosten te doen, terwijl er centrale verwarming beschikbaar is.
Waarschijnlijk wordt dit door de raad van mede-eigenaars bepaald, maar de meeste van die eigenaars wonen zelf niet in het gebouw en hebben dus geen last van de lage temperaturen, het uitschakelen spaart hen enkel kosten uit. Kan ik hier iets tegen ondernemen?
Ik heb nog niet naar de syndicus gebeld, omdat ik graag eerst had geweten of er inderdaad algemene bepalingen zijn.

vriendelijke groeten,

Geena

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 mei 2013 15:46

Als de verwarming uitstaat, worden er toch enkel maar kosten uitgespaart door de huurder.
Mogelijks is er vroeger eens op een AV beslist op datum xx de CV uit te schakelen, en dit op vraag van enkele huurders. Eigenaars sparen er NIETS mee uit.
Speek er uw syndicus op aan, en uw verhuurdfer, en vraag hun het terug op de agenda van de volgende AV te zetten. Hoor eens bij de andere huurders, over wat zij ervan denken. Samen sta je sterker.

gnake
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 14 mei 2013 21:14

Nee, de verwarming is gemeenschappelijk en de kosten worden verdeeld over de eigenaars. De meeste eigenaars rekenen geen kosten door naar de huurder, om discussies te vermijden, ze zetten gewoon hun huurprijs hoger. Maar als dan de verwarming wordt afgezet zijn zij het die besparen. Ik woon zelf in mijn appartement, dus ik spaar ook uit, maar ik heb wel geen verwarming. Maar er is dus geen algemene regel?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”