Vals spel van de syndicus

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

Vals spel van de syndicus

#1 , 05 mei 2013 13:31

De beheerraad was in voorbereiding met de syndicus voor de algemene vergadering. De syndicus deelde mede dat hij zijn ontslag zou geven. Alle punten voor de vergadering werden besproken en een brief uitgehangen dat de opmerkingen moesten binnen zijn voor 4 mei.
Op 2 mei bel ik de syndicus op met de vraag de brief voor de vergadering met alle punt erop door te mailen. Wat hij ook doet. En er staat op die brief dat ze gaan ontslag nemen.
Echter vrijdag avond rond 16h30 krijg ik opeens een telefoontje dat ze toch geen ontslag gaan nemen. Dat ze de brief aangepast hebben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 05 mei 2013 14:59

En waarin schuilt het vals spel? Zolang het ontslag niet is aangeboden op de AV of BAV het deze het recht van mening te veranderen.

Waren er mede-eigenaars die schriftelijk hebben gevraagd de stemming over het ontlasten van de syndicus in de agenda op te nemen? Is dit gebeurd of niet?

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

#3 , 06 mei 2013 12:37

de ontlasting staat op de agenda, vals spel wel als ze zeggen dat ze zelf ontslag nemen is er door ons niet opgezet voor hun ontslag te geven en zo proberen ze ons blok te zetten.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 06 mei 2013 16:43

Voor blok gezet????? Zoals Vandebos kan ook ik hier niet in volgen? Waarover hebt u het eigenlijk?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

#5 , 07 mei 2013 15:52

ze wisten dat we hun ontslag gingen geven, maar op de voorbereidende vergadering zegde ze dat we dit niet op de agenda moesten zetten daar ze zelf hun ontslag gaven. Wat ze op het laatste moment weer introkken.

Pedro
Berichten: 735

#6 , 08 mei 2013 12:55

ze wisten dat we hun ontslag gingen geven, maar op de voorbereidende vergadering zegde ze dat we dit niet op de agenda moesten zetten daar ze zelf hun ontslag gaven. Wat ze op het laatste moment weer introkken.
Ook een syndicus die zijn ontslag aanbiedt dient dit het voorwerp van een dagordepunt te laten uitmaken.
Indien u (schriftelijk) kan aantonen dat (tijdig) werd gevraagd om een dagordepunt ontslag syndicus op de agenda te plaatsen, dan wel dat u op basis van de door de syndicus valselijk doorgegeven info een en ander kan hard maken, dan lijkt het mij dat u met recht en rede voorhoudt dat de syndicus idd. vals spel heeft gespeeld/ een en ander bedrieglijk heeft voorgehouden.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”