financiering renovatie

marc mortier
Topic Starter
Berichten: 670
Locatie: koksijde

financiering renovatie

#1 , 28 apr 2013 08:40

Bij (gevel)renovatie van een gebouw komt natuurlijk het financieel plaatje aan de orde. De syndicus vraagt het volledige bedrag op een afzonderlijke rekening van de VME te storten vooraleer hij opdracht geeft om de werken aan te vangen.
Voor menig mede-eigenaar is dit een moeilijkheid. Sommigen stellen dan ook voor om storten naargelang de vordering van de werken ( vorderingsstaten door de aannemer opgemaakt en goedgekeurd door de architect ).
De syndicus speelt op "zeker".
Vraag : zijn er formules bekend en werkbaar die de bezorgdheid van de syndicus combineren met de financiële bekommernissen van de mede-eigenaars ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 28 apr 2013 12:35

Als mede-eigenaar zou ik mij niet gerust voelen met stortingen naargelang de vordering van de werken. Want dan bestaat het risico dat andere mede-eigenaars ingebreke blijven en de "goede huisvaders" daar moeten voor opdraaien. De rekeningen moeten immers in hun totaliteit worden betaald door de VME.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

marc mortier
Topic Starter
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#3 , 28 apr 2013 13:45

Ik deel de mening van roharro. Zijn er andere (positieve) alternatieven ?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”