huurder heeft "inwonend liefje"...

dinno
Topic Starter
Berichten: 33

huurder heeft "inwonend liefje"...

#1 , 24 apr 2013 22:47

verhuur gemeubelde studio,contract stilzwijgend verlengd voor 1 jaar, huurder betaalt steeds stipt. in contract staat: het goed wordt verhuurd aan 1 persoon. Onlangs vernam ik dat hij een liefje heeft die bij hem is ingetrokken, ze werkt niet en is dus alle dagen daar. Huurder heeft mij niets gevraagd of laten weten. De studio heeft een twee persoonsbed, grote sofa...
Hoe pak ik dit best aan? Heb niet echt bezwaar tegen deze tweede persoon, maar ik denk aan de algemene onkosten, voornamelijk water en verwarming.
dank voor jullie antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#2 , 24 apr 2013 23:03

Ik denk niet dat het "inwonend liefje" een probleem moet zijn voor de verhuurder. Tenslotte een "studio" is niet beperkt tot één persoon. De algemene kosten kunnen natuurlijk "gemeten" worden. Zowel voor het waterverbruik als voor de verwarming bestaan er meters, zodanig dat de huuurder de juiste kosten betaalt.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 25 apr 2013 01:10

tevens valt zoiets onder de privacy en de levenssfeer van de huurder en heeft u als verhuurder daar niks mee te zoeken, zolang de oppervlakte van de studio het toelaat om met 2 personen te wonen .

indien u zich daar toch in mengt riskeert u door de vrederechter zelf teruggefloten te worden, of in het slechtste geval zelf het risico lopen veroordeeld te worden.

zolang de kosten/huur betaald worden staat u juridisch nergens.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”