Kangoeroe woning?

Moonshade
Topic Starter
Berichten: 8

Kangoeroe woning?

#1 , 24 apr 2013 11:07

Beste

Mijn ouders hebben een groot stuk grond bij het huis en zij willen een deel voor mij en mijn vriend voorzien zodat wij daar een huisje kunnen op bouwen (huisprijzen zijn dezer dagen voor jonge mensen niet mis).

Nu zijn ze navraag gaan doen bij de gemeente maar schijnbaar mag een kangoeroewoning pas geplaatst worden als 1 van de ouders 60+ is of zorgbehoevend.
Mijn vader is net 50 en mijn moeder 48 dus dat zou nog even wachten zijn, ook zijn ze niet in dusdanig zorgbehoevend dat er iemand hoeft in te trekken om voor hun te zorgen.

Nu gaf de gemeente wel aan dat als we iets anders vonden om het toch te laten geschieden ze altijd openstonden voor verdere hulp, dus dat is in mijn ogen aangeven dat er achterpoortjes zijn, zoals voor bijna alles in belgie.

Ik wou even horen hoe mijn vriend en ik toch een huis kunnen bouwen op de ouderlijke grond waar al een woning staat. Hoe geschied het met de kosten? Kunnen wij die voor onze rekening nemen of dient het dan door de ouders betaald te worden? (wij willen de eerste optie)

Kan er misschien gekozen worden voor een soort van regeling waar mijn vriend ingeschakeld wordt als tuinman (ze hebben echt veel grond en een bos dus dat is veel werk) en dat we op die basis kunnen bouwen?

Graag hoor ik of iemand van jullie een oplossing kan bieden.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 apr 2013 11:40

Is het herverkavelen van de grond geen optie?

Moonshade
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 24 apr 2013 14:03

Nee waarschijnlijk niet, er is maar 1 weg aan de voorzijde van het huis, misschien dat het linkerstuk dan wel verkaveld kan worden maar dan heb je nog steeds 1 dezelfde oprit.
Het achterliggende stuk ligt te ver van de openbare weg af, daar mag niet verkaveld worden :(

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”