op servitudeweg snelheidsdrempel plaatsen

Martje
Topic Starter
Berichten: 4

op servitudeweg snelheidsdrempel plaatsen

#1 , 23 apr 2013 16:38

We delen deze servitudeweg met buren en derden die voor de volkstuin komen. Deze nieuwe buren zijn er in 2009 komen wonen. Daarvoor nooit klachten gehad. Onze 2 kinderen die weleens met hun fietsje of skelter op de servitudeweg:uitweg reden zijn er weg gejaagd. Mensen die even wat komen brengen of een vriendje/vriendinnetje afzetten worden uitgescholden. Meerdere keren hebben wij hen vriendelijk verzocht hun snelheid aan te passen. Al vanaf dat zij er wonen is hun wil wet. De gezamelijke uitweg is zo'n 6 meter breed. Wij willen nu op 'onze' 3 meter, dus aan onze kant van de woning 1 of 2 verkeersdrempels leggen zodat zij dus niet meer zo hard kunnen rijden. De weg is inmiddels door hun manier van rijden en het vrachtverkeer wat bij hun moet zijn kapot gereden. Zij herstellen wel hun kant van de weg maar niet de kapot gereden weg aan onze kant. Wij hopen dus dat we de snelheid en het kapotrijden van de uitweg hierdoor kunnen beperken. Mijn vraag is of wij dit mogen doen?!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
guy263202
Berichten: 163

#2 , 25 apr 2013 19:07

Ik woon ook aan een buurtweg en ben de enige gebruiker naar mijn perceel.
Heb destijds een stedenbouwkundige vergunning moeten vragen aan de provincie
om deze weg te mogen verharden. Gemeente was niet bevoegd. Als ik mij niet
vergis is een buurtweg nooit jouw eigendom.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”