Scheidingsmuur

The kid
Topic Starter
Berichten: 1

Scheidingsmuur

#1 , 17 mei 2007 13:08

Hoi,
Ik ga een halfopen bebouwing laten zetten te kalmthout. Op het perceel naast mij staat reeds een woning met een scheidingsmuur van 14cm op mijn stuk grond. Deze woning heeft een kruipkelder en een gewone fundering. Vermits er op mijn stuk grond vroeger een oude woning heeft gestaan is er een sondering gebeurd. Deze sondering heeft uitgewezen dat ik met een zelfdragende vloerplaat moet bouwen. Dit heeft als gevolg dat ik nog een eigen muur moet laten bijplaatsen, dus ik maak geen gebruik van de reeds bestaande scheidingsmuur. De eigenaar van de woning eist echter dat ik de scheidingsmuur overneem. Ook op de gemeente hebben ze mij verteld dat ik dit moet betalen, toen ik echter vroeg of ze mij offici?le papieren konden tonen waarop dit stond, vertelden ze mij dat dit een ingewikkelde materie was, ze konden mij echter geen papieren tonen. Na verder onderzoek blijkt de eigenaar van de naastliggende woning een rijke zelfstandige met veel invloed binnen de gemeente.
Ik heb ondertussen na 5 maanden eindelijk mijn bouwvergunning gekregen.
Mijn vragen zijn;
1) Ben ik verplicht om de muur over te nemen?
2) Kunnen de bouwwerken hiervoor stilgelegd worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”