syndicus betaalt tegoed niet terug

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

syndicus betaalt tegoed niet terug

#1 , 16 apr 2013 22:55

Op einde van werkingsjaar heb ik een tegoed van ongeveer 600 EUR (= verschil tussen provisies en werkelijke kosten).
Maar syndicus rekent voor nieuwe werkingsjaar de volledige provisies aan. Moet hij geen vermindering geven voor mijn tegoed?
Aangezien hij mijn tegoed ook niet heeft teruggestort ga ik dat nooit terugzien!
Ben ik gerechtigd mijn tegoed af te trekken bij de volgende provisiebetaling?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 apr 2013 12:49

Dat tegoed moet hij inbrengen als een voorschot voor het daaropvolgende jaar.

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#3 , 17 apr 2013 14:08

Inderdaad. Er wordt een provisie beslist door de AV, opgevraagd en gestort met het oog op het verrichten van een aantal uitgaven tijdens het boekjaar. Achteraf wordt er afgerekend. Het overschot is een "tegoed" ten bate van de betrokken mede-eigenaar en wordt gemakshalve in rekening gebracht ( dus in mindering ) van het bedrag aan provisie voor het volgende jaar, dat hem wordt gevraagd. Wil men de zaak compliceren dan kan men eerst het "tegoed" terugstorten en dan de integrale provisie opvragen, mocht dit "boekhoudkundig" gemakkelijker zijn. Je weet nooit met dat "creatieve boekhouden". Mijn kennis dateert van meer dan een halve eeuw geleden !

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”