Uitvoeren van werk dak.

dpf
Topic Starter
Berichten: 2

Uitvoeren van werk dak.

#1 , 08 apr 2013 18:06

Beste,

Ik zou graag even jullie mening hebben over een probleem waar we toch wel hinder van hebben. We wonen in een nieuw duplex appartement nu al 2 jaar. De nok van het dak zit meestal vol met duiven, dit dak komt uit op ons mooi terras. Echter zal het nu voor de derde zomer zijn dat we dan ook af te rekenen zullen hebben met overvloedige uitwerpselen en eieren die op ons terras belanden. We hadden hiervoor met onze gemeente contact opgenomen die duivenpinnen aan raad.

Op de andere woningen naast het appartementsblok merk ik ook duivenpinnen op. Na vraag aan een paar bewoners stelde ik de vraag aan de syndicus om dit op te nemen in de vergadering. Het gaat over een klein bedrag van 450 euro om deze te plaatsen echter geven de onderste eigenaars geen akkoord. Dus voor een akkoord 60% en tegen 40%. Ik had telefonisch gemeld aan de syndicus dat ik desnoods bereid ben een deel van hun kosten over te nemen als we maar verlost raken van de hinder.

Echter geven ze nu als reden dat ze door deze werken de garantie op het dak kwijt raken, de definitieve oplevering moet nog gebeuren. Dit betekend dus dat er geen duivenpinnen geplaatst zullen worden? Ik vind het ontzettend jammer dat mensen zo denken, wij hebben geen last hiervan dus waarom extra kosten? Ik zou me kunnen afvragen wat ik hen misdaan heb mocht ik de verhalen van andere eigenaars niet gehoord hebben in verband met deze personen. Raar hoe verhuurders in onze blok andere opvattingen hebben dan eigenaars die er wonen en alles proper en in orde willen.

Iemand een idee hoe wij van het duivenprobleem kunnen verlost worden want ze zijn niet te vinden voor mijn argumenten. De syndicus stelt een bijkomende algemene vergadering voor om dit te bespreken maar ik denk dat dit weinig zin heeft? En ik hoor het al komen wie gaat deze extra kosten betalen, pff ik word hier zo moe van. Wat gaat dat worden als hier ooit eens een groot werk zal moeten gebeuren dat een pak meer kosten meebrengt?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 apr 2013 20:08

Waarom wordt er geen offerte gevraagd voor die duivenpinnen aan de aannemer die het dak heeft geplaatst, en aan hem toegewezen.
Probleem van waarborg opgelost.
Kost mogelijks iets duurder dat jullie offerte nu, maar geen problemen in de toekomst.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 08 apr 2013 20:38

Wij gebruiken stukken kippengaas goedkoop en gezien op rol ineens per x meter aan te brengen stuk in V-vorm aangebracht.

Is een dak van de gemeenschap dus ook een probleem van de gemeenschap.

De afval gewoon naar beneden keren? kan ook......

Reclame

dpf
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 09 apr 2013 11:57

Dank jullie voor de antwoorden.

@ mava105, er is ook prijs gevraagd aan deze aannemer echter vraagt deze € 5000 euro voor 20 lopende meter. Ik ben nu niet zo goed meer op de hoogte van prijzen maar voor deze prijs heb je volgens mij een half dak. Dus ook hier kon ikzelf niet met akkoord gaan, trouwens ben ikzelf niet echt te spreken van het dak zelf. Onze achterbuur die ook onder dak woont heeft er zelfs een expertise op gezet en blijkbaar is geen enkele velux uitgeïsoleerd zoals het moet.

@ Franciscus Het dak is inderdaad van de gemeenschap maar niet iedereen begrijpt dit blijkbaar. De personen die tegen zijn zijn verhuurders, ze hebben er zelf totaal geen last van, ook hun eigendom de benedenverdieping heeft hier geen last van. Dus redeneren de 2 personen die een kleine 40% van het gebouw hebben volgens mij, waarom zouden wij hiervoor extra kosten moeten maken. Of het is uit jaloersheid omdat ons appartement en garages ongeveer 27% van de blok is, wie zal het zeggen mensen zitten blijkbaar soms raar in elkaar. Alle eigenaars die er ook wonen zien het probleem, je kan er moeilijk naast kijken als de nok van het zwarte dak wit ziet van de uitwerpselen. Zelfs mensen die op bezoek komen hebben het al laten vallen van veel duiven op het dak.

We betreuren dit enorm, we kregen ook te horen van onze syndicus om slingers van cd's op te hangen op ons terras? Ik zie ons daar al zitten een gebouw van 2 jaar met wetgevingen omtrent het kleur van gordijnen dat men moet ophangen met slingers van cd's.

Blijkbaar kan de syndicus en wijzelf niks ondernemen door deze personen, is dit eigenlijk zo of heeft het ermee te maken dat de verhuur van de appartementen ook via deze syndicus verloopt? Een mens begint op den duur van alles te denken.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 09 apr 2013 12:50

Leg uw probleem uit aan de vrederechter (met veel foto's) Dan zal er wel een gevolg komen denk ik.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”