Iemand woont als eigenaar is een redelijke grote building, waar een externe syndicus (firma) aangesteld is.
Sedert half december werkt de bel niet meer, noch als men aanbelt beneden aan de ingangsdeur van het gebouw, noch boven aan de deur van het appartement zelf. Dit werd gemeld aan de firma waar de syndicus werkt. Na veelvuldige e.mails te sturen, was er dan toch reactie en het mankement wordt naar het schijnt veroorzaakt door de belinstallatie van het appartement eronder. Maar die huurders doen NOOIT open en de eigenaar van dat appartement reageert ook niet. Nochtans is men verplicht toegang te verschaffen indien er algemene problemen zijn (staat in reglement). Nogmaals enkele boze mails gestuurd en nu schreef de firma dat er "binnenkort" renovaties gebeuren en het belsysteem aan de ingang volledig vernieuwd wordt en dat ze dus de bel van die eigenaar (die geen toegang verleent in zijn appartement) niet gaan aankoppelen en dat hij dan wel zal reageren. Dit is gewoon larie plus dat die renovatiewerken nog moeten starten (volledige nieuwe inkom, nieuwe deur, nieuw belsysteem, nieuwe brievenbussen, schilderwerken, nieuwe vloer, en noem maar op), dus hoeveel maanden zijn we dan verder ??????
De 3-maandelijkse onkostenrekeningen blijven uiteraard komen. In één van de mails aan de syndicus werd geschreven, dat indien het probleem niet onmiddellijk wordt opgelost, een bepaald bedrag van de onkostenrekening zal afgetrokken worden ! Toen werd er wel direct gereageerd en schreven dat dit niet zo maar mocht en dat dit niets te maken had met elkaar. Is dat zo ?? Maar hoe anders kan er druk gezet worden dat er daadwerkelijk iets gedaan wordt aan dit probleem ?? Dus al wie komt bellen vangt bot, ook de postbode met aangetekende zending of pakje, en als iemand komt op afspraak moet die eerst met zijn gsm bellen dat hij voor de deur staat. En er zijn toch nog heel wat (oudere) mensen die geen gsm hebben. De situatie is onaanvaardbaar, maar de firma wil dit niet inzien.
Kan er iemand raad geven a.u.b.?
Bedankt.