Overlast bovenburen - syndicus doet niets

nomafo
Topic Starter
Berichten: 44

Overlast bovenburen - syndicus doet niets

#1 , 01 apr 2013 12:47

Mijn bovenburen maken wel al eens lawaai. De vrouw loopt met hoge hakken rond, roept op hun kindje. Dat kindje zit met speelgoed te spelen, laat alles op de vloer vallen.. loopt steeds rond = gebonk.

Het zijn vreemdelingen en spreken amper nederlands. Ik heb al meerdere keren een papiertje in de bus gestoken, dat ze zich wat moeten intomen.
Alsook verscheidene emails gestuurd naar de syndicus.. Maar die houdt er zijn handen af, en wijst ons door naar de politie.

Terwijl er wel een intern reglement is tussen de syndicus en de eigenaars/huurders, waarin staat dat overlast uiteraard niet kan.

Wat is de syndicus wettelijk verplicht hiermee te doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 01 apr 2013 13:35

Beginnen met een gesprek aan te knopen met bovenburen.
Daarna AS naar bovenburen
en AS naar syndicus .... In beide gevallen ook via gewone post verzenden en naar elkaar verwijzen.

Contact nemen met wijkteammanager bij de politie ... eens gaan praten met deze persoon.
Bij elke overlast politie bellen die vaststellingen kunnen doen.

Echter in uw zaak lijkt het me meer een zaak van contactgeluiden politie kan wel vaststellen maar aan contactgeluiden kan de politie ook niet veel doen.
Bovenburen een paar pantoffels bezorgen.
Vragen dat ze hier en daar een mat leggen.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 apr 2013 13:56

Weet niet of syndicus hier veel meer kan doen dan die mensen een saan te spreken of hun een briefje te schrijven.
Gezien het een feitelijke stoornis is, dient de gestoorde de verstoorder zelf aan te pakken (brieven schrijven, vrederechter,enz...)

Reclame

fendtje
Berichten: 232
Locatie: burcht

#4 , 03 apr 2013 10:37

Mijn bovenburen maken wel al eens lawaai. De vrouw loopt met hoge hakken rond, roept op hun kindje. Dat kindje zit met speelgoed te spelen, laat alles op de vloer vallen.. loopt steeds rond = gebonk.

Het zijn vreemdelingen en spreken amper nederlands. Ik heb al meerdere keren een papiertje in de bus gestoken, dat ze zich wat moeten intomen.
Alsook verscheidene emails gestuurd naar de syndicus.. Maar die houdt er zijn handen af, en wijst ons door naar de politie.

Terwijl er wel een intern reglement is tussen de syndicus en de eigenaars/huurders, waarin staat dat overlast uiteraard niet kan.

Wat is de syndicus wettelijk verplicht hiermee te doen?
misschien een radio aanzetten.
ge hoort dan al minder geluid van een ander.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”