Scheidingsmuur

Backeljauw
Topic Starter
Berichten: 2

Scheidingsmuur

#1 , 29 mar 2013 11:14

Vraagje :

Er stond een schiedingsmuur tussen onze twee tuinen. Deze muur loopt recht maar volgens perceel groote loopt de scheidingslijn schuin aan de achterkant en is dit stuk ( - 2 meter lang en 0.5 meter breed ) eigendom van mijn buur , nu is dit besproken en onderling overeen gekomen dat ik op dit stuk mocht doen wat ik wou 26 jaar geleden . Nu is de grond verkocht van mijn vorige buur en de nieuwe eigenaar eist nu dit stuk op waar momenteel mijn tuinhuis al 20 jaar staat . Kan dit ? en wat kan ik hier tegen doen om mij beter voor te bereiden om eventueele rechtzaak te starten .Hij heeft zelf al het achterste stuk volledig afgebroken zonder enig overleg met het gevolg dat ze nu zo in mijn tuin kunnen komen , Is dit allemaal wel correct .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
naernaut
Berichten: 99

#2 , 06 mei 2013 02:11

verkrijgende verjaring is pas na 30 jaar dus de grondopp. dient u af te staan
Is de muur een gemene muur of niet?
Het burgerlijk wetboek schrijft in artikel 662: "Geen nabuur mag in de gemene muur een holte maken of daartegen een werk aanbrengen of doen steunen, zonder toestemming van de andere nabuur, of, indien deze weigert, zonder door deskundigen de middelen te hebben doen bepalen, die nodig zijn om te voorkomen dat door het nieuwe werk aan de rechten van de andere nabuur afbreuk wordt gedaan."

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”