electriciteitsrekening vorige woonst

josi
Topic Starter
Berichten: 551

electriciteitsrekening vorige woonst

#1 , 08 mei 2007 10:23

Dit is volgens mij een heel ingewikkeld geval.Ga proberen het zogoed mogelijk uit te leggen.
Mijn mama is meer dan 40 jaar concierge geweest in een appartementsgebouw.Ze genoot van voordelen in natura zoals gratis electriciteit,gas,water enzo.
Nu is het ganse gebouw verkocht geweest aan een firma die de appartementen ??n voor ??n verkocht heeft.
De vriend van mijn moeder heeft ??n van de verkochte appartementen gehuurd en ze wonen daar nu samen.Het probleem zit hem hier;toen mijn mama uit haar appartement gegaan is had ze nog recht om er 6 maand te blijven met dezelfde voordelen.Dit was de overeenkomst met de syndicus van de vorige eigenaar.De nieuwe eigenaar is vrijwel direct na haar vertrek met werken begonnen in haar oud appartement .Dit is ondertussen ook al een paar maand verkocht.
Nu komt de vorige syndicus met electriciteit en gas rekeningen die hij aangetekend op zijn kantoor ontvangt aandraven van toen ze al verhuisd was maar die nog dateren van in die 6 maand opzeg!(Dit was overeengekomen en mijn moeder deed nog steeds hetzelfde werk,dus onderhoud van de gemeenschappelijke delen van het gebouw)
Het gaat om een tamelijk hoge rekening daar alles van de gemeenschappelijke delen ook op haar compteur stond!
Ik denk dat dit niet heel eerlijk is ten opzichte van mijn mama die hem ter goeder trouw geloofde na al die jaren.
Alles staat nu op naam van haar vriend.Wat moet ze volgens u doen en kan ze problemen verwachten indien ze niet ingaat op die brieven.
Er komt wel niks rechtstreeks bij haar,alles komt bij de vorige syndicus terecht en hij steekt het in de bus!
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 09 mei 2007 14:55

Uit ?...daar alles van de gemeenschappelijke delen ook op haar compteur stond...? volgt dat de lasten van die nutsvoorzieningen geen eigen lasten zijn van uw moeder maar wel lasten van de ?gemeenschappelijke delen? die door de syndicus dienen verdeeld in overeenstemming met ?Art.577-4.? 1...Het reglement van mede?igendom MOET bevatten :...2? de criteria en de berekeningswijze van de verdeling van de LASTEN...?(Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”