buur plaatst matriaal tegen afsluiting

ernstige1962
Topic Starter
Berichten: 1

buur plaatst matriaal tegen afsluiting

#1 , 18 feb 2013 11:35

hoi allemaal,

Jammer dat ook ik een foute buur heb gekregen.
HIJ plaatst steeds delen van stelling en balken en dergelijke tegen mijn afsluiting,die heb ik zelf betaald en geplaatst, maar net tegen de schiedings paaltjes ben ik begonnen.
NU is mijn vraag hoe zit het nu is dit nu toch een gedeelde afsluiting waar hij ook zaken tegen mag plaatsen (wat net het probleem is omdat het bestaat uit betonnen palen met houten schermen tussen, dus niet echt geschikt om iets zwaars tegen te plaatsen.
wat is de minimum afstand van een schiedings lijn om afsluiting te plaatsen en deed ik nu fout de afsluiting zo dicht tegen die scheidings paaltjes te beginnen.
En tot overmaat van "ramp" is er ook tijdens een storm een tupgevel op een deel draad afsluiting gevallen bestaande uit snelbouw blokken waardoor één paneel en een deel van de draad beschadigd is.
KAN ik eisen dat scherm en het deel draad te vervangen in nieuw en andere afsluiting,ook schermen tussen metalen palen.
hij bouwd een nieuwbouw huis maar heeft geen verzekering genomen zegt hij omdat dat niet kan voor ruwbouw omdat die niet winddicht is.
alvast bedankt voor reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 18 feb 2013 12:00

Lees het stedelijk politiereglement na met betrekking regels afsluiting. Door de band genomen mag u een privatieve afsluiting van max 2m. hoogte plaatsen naast de gemeenschappelijke lijn zonder bouwvergunning en toestemming van de buur. Deze is dan privatief zonder dat de buur hier wat dan ook tegen mag plaatsen.

Schrijf hiertoe uw buur aan met het vriendelijke verzoek zijn materiaal niet meer tegen uw afsluiting te plaatsen. Verzoek hem in hetzelfde schrijven het materiaal dat reeds tegen uw eigendom staat en deze kan vervormen binnen de tien werkdagen ervan te verwijderen op een dergelijke wijze dat dit er niet meer tegen leunt.

Wat betreft de schade, diegene die de schade veroorzaakt dient ze te vergoeden ongeacht of hij nu verzekerd is of niet. Neem contact op met de installateur van de afscheiding en vraag deze om een reparatiebestek. Neem contact op met uw familiale/brand verzekering en leg uw schadegeval voor.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”