Watermeters

Leffebruin
Topic Starter
Berichten: 3
Locatie: Antwerpen

Watermeters

#1 , 02 mei 2007 10:52

We wonen in een appt.gebouw, gebouwd 1995 op het gelijkvloers. Er stond ??n offici?le watermeter van de AWW in de kelder. De benedenappartementen hebben het genot van de tuinen. Eind 2004 kwam de syndicus even bellen om te zeggen dat er de volgende week individuele watermeters gingen geplaatst worden. Toen ik de opmerking maakte, dat dit wat ongelegen uitkwam en vroeg of de syndicus daarvoor naar de AWW gebeld had op eigen initiatief was hyet antwoord negatief en " dat moest nu zo". De 6 extra-private watermeters werden dus IN elk appartement geplaatst.
Van de 6 geplaatste waren er al 3 defect na enkele maanden. Toen ik de syndicus de vraag stelde hoe de verdeling nu ooit nog juist kon zijn, begon deze elke maand onze ind.meterstand op te komen nemen. Omdat ik die zaak van " moeten " niet meer betrouwde,gingen we op de AWW de zaak uitleggen.Deze wezen er direct op,dat er geen enkele verplichting was om bijkomstige watermeters te plaatsen gezien de bouwdatum,vermits AWW dit uitsluitend doet als er een aparte voorziene ruimte is waar alle stijgleidingen in zijn,zodat ze alle watermeters dan gelijktijdig kunnen lezen.
Nu is er alweer ??n defecte watermeter.Daar ik een juist bedrag op mijn afrekening wil zien,zei ik persoonlijk tegen de syndicus,dat ik met de plaatsing van deze meters niet meer niet meer akkoord kan gaan, temeer omdat deze nu beweert dat dit niet "moest" (heeft nooit als punt op de agenda van de vergadering van mede-eigenaars gestaan!).
Ik heb dan ook gezegd dat ik mijn watermeter terug laat afbreken en dat er maar een nieuwe regeling moet komen in gezamenlijk overleg, ?n dat ik de afbraakkosten wil verhalen op hem. Vroeger gebeurde de verdeling op basis van het aantal "kranen",zoals gebruikelijk in Antwerpen.
Toevallig was de syndicus diegene met de meeste kranen en met 2 kinderen.Nu bestaat het gezin van de syndicus nog slechts uit 2 personen.
Van in het begin,stoorde het de syn.en zijn buur(kind nu ook uit huis),dat we de tuin sproeiden, maar er werd reeds 2 x in dit gebouw, een appartement verkocht via het i-net, voornamelijk omwille van de grote en mooie tuin.
Kan de syndicus mij nu voort dwingen om aan de hand van deze minderwaardige (volgens AWW-gezegde) private meters te laten betalen? Hartelijk dank voor jullie reactie,
Leffebruin

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding