Nieuwe ramen

JelleVD
Topic Starter
Berichten: 5

Nieuwe ramen

#1 , 29 jan 2013 21:00

Beste,

Ik zou graag nieuwe ramen plaatsen omda er een echo in mijn profiel kruipt en ik zou dus graag nieuwe ramen steken met een PVC profiel ipv ALU (wat er nu overal steekt). De kleur gaat nauwelijks verschillen, maar het profiel ziet er uiteraard een beetje anders uit.

Normaal bespreken we zo'n dingen tijdens een AV maar er is al eens geprobeerd om een AV te organiseren maar dit blijft maar vertraging oplopen door de eigenaar met het grootste aandeel (die momenteel bezig is met al zijn eigendommen te verkopen), en er moet nog een syndicus aangesteld worden. En het begint een beetje mijn voeten uit te hangen want voor mij is dit echt een probleem en ik kan hier niet zo blijven leven zonder oplossing.

Wat zijn de mogelijke gevolgen als ik gewoon deze nieuwe ramen bestel met goedkeuring van alle eigenaars buiten de eigenaar die het grootste aandeel heeft maar al zijn panden verkoopt? Telt dit uberhaupt als een wijziging aan de voorgevel? (1e verdiep)

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 30 jan 2013 10:45

Is er een basisakte, een reglement inwendige orde, een huishoudelijk reglement?
Staat daar iets in over kleur enz van ramen?

JelleVD
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 30 jan 2013 10:56

Ik heb even in de akte gezocht want ik had ooit eens de vraag gesteld om rolluiken te plaatsen en dit is het enigste wat ik kan vinden:
Het is de eigenaars van de appartementen met uitzondering van de eigenaar van
het handelsgelijkvloers verboden hun kavels te wijzigen indien deze wijzigingen vanaf
de straat of vanaf de gemeenschappelijke delen binnen het gebouw zichtbaar zijn. Het
onderhoud en de herstelling van dergelijke privatieve elementen geschiedt volgens de
hierna bepaalde regels die ook voor het onderhoud en de herstelling van
gemeenschappelijke zaken gelden.
Aan ramen, terrassen en borstweringen van de appartementen op de eerste en
tweede verdieping mogen geen voorwerpen hangen of zichtbaar zijn die het ordelijk en
esthetisch uitzicht van het gebouw kunnen schaden; aldus wordt geen was gehangen aan
de terrassen van het gebouw, en worden daar ook geen antennes, ontvangers of
toestellen voor het opvangen of omzetten van zon-of windenergie geplaatst.
verder vind ik niets terug over kleuren of materiaal type..

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”