Deontologische vraag - syndicus vraag 20% admin kost

Mede-Eigendom
Topic Starter
Berichten: 51

Deontologische vraag - syndicus vraag 20% admin kost

#1 , 25 jan 2013 18:36

Wij zijn bezig met het opbouwen van een dossier om een frauduleuze syndicus buiten te gooien.
Mijn vraag : Mag een syndicus 20% administratieve kost van de hoofdsom aanrekenen, indien een mede-eigenaar 30 dagen na de vervaldag van een betaling zou zijn ?

Ik heb dit gelezen in één van de verslagen. Het feit dat dit in het verslag staat, is één zaak maar mijn vraag is puur deontologisch - hebben ze het recht om zo'n percentage als administratieve kost te vragen ? 20% ? Let op - de 20% administratieve kost komt bovenop andere regelingen van verwijlinteresten van 1.5% per begonnen maand.

PS - Deze syndicus stuurt woekerafrekeningen en weigert uitleg en inzage in documenten. Zo hebben ze al verschillende mede-eigenaars te pakken gekregen. Het feit dat ze de zaken 'laten aanslepen' en dan opeens interesten beginnen aan te rekenen is hun strategie om mensen te belazeren. Maar opeens viel mijn oog op die 20% voor 'admin' ... zijn zo'n zaken wel toegestaan ?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding