afrekening gas verwarming(

heritage
Topic Starter
Berichten: 3

afrekening gas verwarming(

#1 , 14 jan 2013 16:52

Ik ben syndicus (mede eigenaar) van een blok van 6 appartementen. Waarvan er 1 is verkocht
de eigenaar vraagt zijn eind afrekening,maar weigert de firma caloribel te laten komen voor het opmeten van de staafjes van de radiatoren om zo het gas verbruik te bepalen. Hij beweerd dat er geen verbruik is en dat ik dit kan gaan vaststellen. Ik vind dat ik daar niet voor bevoegd ben wel de firma caloribel. Ik wil op de AV vragen voor akkoord hem 1/6 van het verbruikte gas aan te rekenen.
Is dit ok?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 14 jan 2013 17:01

zijn het in het gebouw reeds elektronische meters?

heritage
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 14 jan 2013 17:34

zijn het in het gebouw reeds elektronische meters?
nee staafjes gevuld met een gekleurde vloeistof

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 14 jan 2013 19:18

De snelste wijze om de eigenaar te overtuigen is contact opnemen met de notaris en de koper en na telefonisch contact aangetekend te informeren dat in de akte van aankoop de huidige eigenaar verhindert om een correcte afrekening van de jaarlasten op te stellen en bijgevolg als beheerder van het gebouw niet kan garanderen dat de nieuwe eigenaar niet zal geconfronteerd worden met bijkomende kosten die u op dit ogenblik niet kan berekenen.

raken waar het pijn doet, de portefeuille... en daar is de nieuwe eigenaar en een notaris met persoonlijke aansprakelijkheid extra gevoelig voor...

heritage
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 14 jan 2013 20:38

De snelste wijze om de eigenaar te overtuigen is contact opnemen met de notaris en de koper en na telefonisch contact aangetekend te informeren dat in de akte van aankoop de huidige eigenaar verhindert om een correcte afrekening van de jaarlasten op te stellen en bijgevolg als beheerder van het gebouw niet kan garanderen dat de nieuwe eigenaar niet zal geconfronteerd worden met bijkomende kosten die u op dit ogenblik niet kan berekenen.

raken waar het pijn doet, de portefeuille... en daar is de nieuwe eigenaar en een notaris met persoonlijke aansprakelijkheid extra gevoelig voor...
ok bedank

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”