Nieuwe muur naast gemene muur bouwen

dejos
Berichten: 2

Re: Nieuwe muur naast gemene muur bouwen

#16 , 08 mar 2016 12:27

Beste,

Hoe zag het uiteindelijke vonnis er nu uit? Ik lees spijtig genoeg niet de afloop :(

Bedankt om mij hierover te informeren, is interessante info voor mij!

Grtjs

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
6501vicky
Topic Starter
Berichten: 46

#17 , 04 okt 2016 11:04

De gerechtsexpert volgt de redenering van onze architect; dus overname van de helft van de muur.

Sirkii
Berichten: 5396

#18 , 04 okt 2016 13:04

De gerechtsexpert volgt de redenering van onze architect; dus overname van de helft van de muur.
Goed voor u. Nu nog afwachten wat de vrederechter uitspreekt. Mijn pronostiek : helft van de dubbele muur omdat uw buur verplicht was te paard te bouwen (ttz buitenste muurblad volledig op uw grond). Helft van buitenmuur incluis grondwaarde als de dubbele muur volledig op de grond van uw buur staat.

Reclame

VBL
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#19 , 29 mar 2017 18:20

Beste,

Wij wonen sedert 2014 in onze nieuwbouw. Aangezien het een halfopen gebouw is, hadden wij tegen de muur waar men dient aan te bouwen warmte isolatie (95% warmte isolatie, 5% geluidsisolatie) bevestigd met een zwarte doek boven tegen het weer.
De architect van de buur vond onze isolatie niet nodig en zei dat er eigelijk enkel geluidsisolatie nodig was aangezien beide huizen constant verwarmd worden de dag van vandaag. onze isolatie is er dus af en buur heeft nu geluidsisolatie tussen onze muur en zijn muur geplaatst.

Nu zou hij een factuur sturen voor de helft van de geluidsisolatie. Dienen wij dit te betalen? Wij hadden nochtans gezegd dat ze 2 cm geluidsisolatie tegen onze isolatie konden hangen, maar aangezien deze 2cm op hun stuk hing, zouden ze teveel verloren hebben... :?

Ook hebben zij niet even diep dan ons gebouwd. Ze bouwen in houtskeletbouw. volgens hun architect dienen zij het stuk dat nu 'open' en 'onafgewerkt' is doordat ze niet even diep gebouwd hebben, enkel af te werken door onze zwarte folie die over de isolatie hing, terug te hangen en verder niet af te werken..? Zij dienen dit toch op een deftige manier af te werken (lees: afwerken met stenen)??
Natuurlijk kan men op houtskelet niet metsen, dus dat vormt al een probleem?

kan iemand mij hierop antwoorden aub?

Dank u!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 29 mar 2017 20:19

Zij moeten het enkel perfect waterdicht afwerken, wel met dezelfde isolatie als deze die er oorspronkelijk tegen hing. Wil jij zelf een kwalitatievere afwerken, zal je die zelf moeten betalen. De nieuwe geluidsisolatie hoef jij niet te betalen, gezien er aanwezig was, en zij die hebben weggenomen voor eigen profijt. En voor de goede orde: begin een eigen topic. Er één inpikken van een andere forumgebruiker is niet zo vriendelijk. Wat zou je zelf ervan vinden als hier morgen, achter uw vraag er iemand anders zijn verhaal begint te doen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”