Servitudeweg

Trebla
Topic Starter
Berichten: 1

Servitudeweg

#1 , 20 dec 2012 09:52

Ik ben eigenaar van een servitudeweg waar ik tot op heden geen problemen had.
Recent echter kreeg een van de genieters van deze servitude toelating om zijn garage om te bouwen en uit te baten als Bed & Breakfast.
1. Voor de verbouwingswerken van deze garage eigent deze man zich het recht toe de servitude te gebruiken om er met kleine tractoren en bobcats bouwmeterialen te vervoeren. Hoort dit ook tot de rechten van een servitude?
2. In hoeverre ben ik in de toekomst verplicht ook gebruikers van deze Bed & Breakfast op mjn eigendom toe te laten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 dec 2012 10:15

Wat staat er juist in uw notarisakte ivm deze servitudeweg?
Meestal staat er in wie de gebruikers zijn, en waarvoor ze de weg mogen gebruiken.
Heb al meegemaakt dat er stond: uitsluitend met een kruiwagen met aalton, 2 maal per jaar.
Vrederechter heeft gebruiker toen in het ongelijk gesteld, omdat hij er dagelijks met zijn fiets over kwam.

eylis
Berichten: 8840

#3 , 20 dec 2012 12:06

in een eerste fase observeer je best of door dit verzwaard gebruik de seg schade onderindt. Gaan de zware vehikeld tot over de zijrand? Beschadigen ze de zijbeplanting? Worden er zware sporen gevormd? Zelfs als de akte toestaat met vierwielige vehikels de weg te gebruiken, mag er geen schade teogebracht worden.
In een eerste fase zal de gebruiker de schade moeten herstellen.
En vermits er dus constant met die dingen over de weg gereden wordt, zal hij dat dus regelmatig moeten doen.
Kan er via een andere toegang naar de garage gereden worden met deze vehikels? Langs zijn eigen tuin?
Dan moet hij dat eigenlijk doen en zijn eigen tuin beschadigen ipv de uwe.
Hij heeft u daar geen toelating om gevraagd

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”