Gevolgen rolluiken plaatsen

JelleVD
Topic Starter
Berichten: 5

Gevolgen rolluiken plaatsen

#1 , 13 nov 2012 10:48

Ik zou graag voorzetrolluiken plaatsen op de gevel van mijn appartement.
Ik heb toestemming om ze te plaatsen van alle eigenaars, maar een van de eigenaars (met het grootste aandeel) vroeg me om te wachten omdat hij ook eigenaar is van een winkel, en de kleur van rolluik mogelijk daarop moest afgestemd worden. Dit spelletje is echter al 2-maand bezig.. en er is nog steeds geen beslissing gevallen over de kleur én de communicatie verloopt echt slecht.

Wat zijn de mogelijke gevolgen als ik de rolluiken laat plaatsen in de kleur van mijn ramen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 nov 2012 10:51

De enige die toestemming kan geven is de algemene vergadering van de vereniging van mede-eigenaars. Ook hangt het af van wat in de statuten of het reglement van mede-eigendom hieromtrent (mbt het uitzicht) is opgenomen.

Het niet volgen van de juiste procedure kan ertoe leiden dat de syndicus een vordering instelt omwille van de schending van de statuten/reglement waardoor de rolluiken moeten verwijderd worden.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#3 , 14 nov 2012 10:39

Ook rekening houden met de mogelijke bijkomende voorschriften van de verkaveling, BPA, de gemeente, gewest, ... waar het gebouw gelegen is.

Reclame

JelleVD
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 10 dec 2012 12:25

Bedankt .. rolluiken zijn uiteindelijk niet doorgegaan wegens geen goedkeuring. Ik zou opteren voor andere ramen dan, in pvc ipv allu (daar kan een licht kleurverschil op zitten). Moet ik hiervoor ook toestemming hebben van de algemene vergadering van de vereniging van mede-eigenaars?

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#5 , 10 dec 2012 20:50

Statuten en/lf reglement van mede-eigendom kunnen bepalingen bevatten die de keuze van alternatieven beperken. Best is de syndicus te raadplegen en desgevallend het punt op de dagorde van de volgende AV te doen plaatsen.

JelleVD
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 10 dec 2012 22:28

Beste Marc,

Bedankt .. het probleem is dat er momenteel nog geen syndicus is .. alle appartementen worden momenteel verkocht (of worden verkocht over een maand of 3)

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#7 , 11 dec 2012 08:42

Als er niets over is bepaald, is de mede-eigenaar vrij.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”