Tuinafscheiding van huurhuis.

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

Tuinafscheiding van huurhuis.

#1 , 07 nov 2012 14:18

Mijn buren huren hun woning, ik ben eigenaar.

Nu begint de tuinafscheiding tussen beide woningen te verslijten.
Wie moet ik aanspreken om over een nieuwe tuinafscheiding overeen te komen en wie wordt verondersteld de kosten 50/50 te delen? De huurder? of de eigenaar?
Laatst gewijzigd door Mariette op 07 nov 2012 14:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron
Berichten: 719

#2 , 07 nov 2012 14:20

M.i.: de eigenaar. Zelfs als het de huurder was, zou de eigenaar waarschijnlijk toch eerst op de hoogte gebracht moeten worden, dus gewoon rechtstreeks naar die persoon gaan. Eigenaar dient dan de huurders in te lichten dat de scheiding vervangen zal worden.

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

#3 , 07 nov 2012 14:40

Ik meende dat het dus ook de eigenaar was, maar toen ik die erover aansprak verwees die naar de huurder. Volgens hem hebben ze afgesproken dat het tuinonderhoud voor de huurder is, blijkbaar inclusief de afscheidingen.

Reclame

Lightning

#4 , 07 nov 2012 14:53

Vervangen wegens versleten valt niet onder onderhoud.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 07 nov 2012 15:46

dat voel je al van ver aankomen dat dit een straatje zonder...tuinafscheiding wordt :-)
Een gouden tip: zet je eigen tuinafscheding naar eigen keuze naast de oude op je eigen tuingrond.
Dan is er geen discussie en kan de anere eigenaar zijn meningsverschil wat onderhoud en wat vervanging is met zijn huurder uitzoeken.

Xastheron
Berichten: 719

#6 , 08 nov 2012 08:29

Er wel zo kort mogelijk tegen, anders zien we binnenkort een topic "buur palmt deel van mijn grond in".

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”