KINE en verantwoordelijkheid

Boregard
Topic Starter
Berichten: 245

KINE en verantwoordelijkheid

#1 , 31 okt 2012 15:47

Tijdens een kine behandeling voor de rug krijg ik electrische impulsen op de schouderbladen.
Dit gebeurt door middel van twee plaatjes verbonden met een regelaar (Tessa denk ik.)
Deze regelaar ligt of zou ùoeten liggen op de behandelingstafel tussen mijn gespreide benen.
Terwijl ik daar lig probeer ik met gestrekte benen een kussentje voor de voeten op zijn plaats te duwen, zonder de benen te heffen.
De regelaar valt op de grond en is stuk. (kon terplaatse hersteld worden)

Zelf begrijp ik niet hoe die regelaar zou kunnen op de grond vallen van tussen mijn gespreide benen vermits de knieen altijd op de tafel bleven.

Wie zou verantwoordelijk zijn voor eventuele schade, de patient (ik) of de behandelende kinesitrapeut?
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 31 okt 2012 15:58

je ligt op je buik, de kiné legt een regelbord tussen je benen op de behandeltafel?
Dan is dat toch echt zijn eigen fout dat dit op de vloer beland.
Hij moet zijn materiaal als een goed huisvader beheren: en een kwetsbaar instrument op de behandeltafel leggen zonder dat de patient dit nota bene kan zien (je ligt op je buik) is géén slimme beslissing.
Hij had het naast je op tafeltje moeten plaatsen....

Boregard
Topic Starter
Berichten: 245

#3 , 06 nov 2012 11:35

Bedankt eylis.
Geen probleem meer.
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”