Onzorgvuldig beheer

DVC
Topic Starter
Berichten: 15

Onzorgvuldig beheer

#1 , 19 okt 2012 23:42

Eenvoudig vraagje waar wij het (waarschijnlijk) eenvoudig antwoord niet terugvinden.

Naar welke wetten en artikels (BW, plichtenleer,.... ) kunnen wij in onze klacht verwijzen indien we willen aantonen dat onze syndicus zich schuldig maakte aan onzorgvuldig beheer (financiëel)


Bedankt alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FrankV
Berichten: 277

#2 , 20 okt 2012 03:44

Betreft het een BIV-syndicus?
Het reglement van plichtenleer is te vinden op de website van het BIV
Staat tegenwoordig onder de oranje knop 'Voor de Consument'
Er verschijnt dan een pop-up. Dan moet je de link 'Verplichtingen van de vastgoedmakelaar kiezen'
Zijn van toepassing op de syndicus: Titel 1 Gemeenschappelijke bepalingen
en TITEL III Bijzondere verplichtingen voor de vastgoedmakelaar-beheerder
Hoofdstuk I Gemeenschappelijke bepalingen voor alle vastgoedmakelaar-beheerders
Hoofdstuk II Bijzondere verplichtingen voor de vastgoedmakelaarsyndicus

Je klacht richten aan de juridisch assessor van de Uitvoerende Kamer van het BIV. Aangetekend. Vermeld een e-mailadres. Dan wordt je op de hoogte gehouden via e-mail.
Na een paar weken ontvang je dan het verweerschrift van de syndicus. (Wat de syndicus dan neerpent, kunt je later gebruiken voor de rechtbank. Hij kan zich dus niet meer verschuilen achter imponerende woordjes als 'Dit schrijven wordt u gericht onder voorbehoud rechtens en zonder nadelige erkentenis.' of ander fraais ).
En dan kan je weer op dat verweerschrift antwoorden.
Etc.
( Na zo'n driedubbel rondje heen-en-weer geschrijf, heeft 'onze' syndicus beslist om er de brui aan te geven en zijn ontslag gegeven. Probleem is wel dat hij mij eerst nog zwart heeft gemaakt bij de andere mede-eigenaars. Tja, elk voordeel heb zijn nadeel.)

Wet mede-eigendom, KB 's
Website van NICM vzw, het Nationaal Informatie Centrum voor Mede-Eigenaars vzw,
Daar klikken op de link 'Downloads'

En jullie specifieke basisakte en het reglement van mede-eigendom,,...
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

DVC
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 20 okt 2012 12:29

Bedankt Frank.

Nationaal Informatie Centrum voor Mede-Eigenaars had ik nog niet, waarvoor dank.

Inderdaad en BIV-er.
We hebben de procedure vlug moeten opstarten wegens een dagvaarding dr synd. (opzegvergoeding) via Vrederechter.
Bereid nu een dosseir voor.

All de rest dat je aanhaalt, heb ik ook al gevonden.
Echter, iedereeen weet en zegt 'heeft niet gehandeld als een goede huisvader', 'is onzorgvuldig geveest'... algemene rechtprincipes maar aan welke wet, rechtspraak.... kan ik dit vastknopen?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”