Stapel hout tot tegen en in mijn grond/haag

DanSch
Topic Starter
Berichten: 45

Stapel hout tot tegen en in mijn grond/haag

#1 , 13 okt 2012 18:16

Graag wat advies,

Naast mij woont een huurder. Op zijn oprit heeft hij een hele hoop hout liggen. Dit werkelijk tot tegen en in mijn beukenhaag. Dit stoort mij toch wel degelijk. Hij is nogal een agressieve waarmee niet of moeilijk mee te praten valt.
Hoever moet hij van mijn haag blijven indien hij op zijn oprit hout stapelt? Is hier een wetgeving rond?
Wat kan ik er tegen doen, mijn haag begint hier "wel van te weten", hiervoor heb ik ze daar niet geplant.

Dank,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 13 okt 2012 18:26

Staat de haag OP de grensscheiding of staat deze op 50 cm VAN de scheiding.
Is de haag gemeenschappelijk?
Huurder ... in dat geval wat zegt de eigenaar hiervan.
In het laatste geval moet hij zeker die afstand ervan blijven.
Oprit? ..... wat zegt het gemeentelijk politiereglement op het stapelen van (brandbare) voorwerpen op de oprit?

DanSch
Topic Starter
Berichten: 45

#3 , 14 okt 2012 10:23

Dit zijn een aantal goede invalshoeken franciscus.
Haag staat op de scheiding of er vlak tegen.
Haag is mijn eigendom en door mij aangeplant.
De verhuurder vindt dat dit ook niet kan. Zelfs de politie is al een aantal x geweest bij gelijkaardige voovallen in het verleden. Zij hebben dit direct moeten "verwerken", verzagen en wegdoen.
Probleem is dat dit hardleerse mensen zijn. Ik kan elke x de politie laten komen en die lossen dit dan telkens voor mij op. Ik ben op zoek naar een goede definitieve oplossing.
Ik zal zeker bij gemeente gaan horen hoe het zit met stapelen van (brandbare) voorwerpen op de oprit.

Denk je dat hij in dit geval 50 cm van de haag moet blijven?

Reclame

eylis
Berichten: 8836

#4 , 14 okt 2012 12:02

misschien zou je kunnen stellen dat de houtstapel zo geplaatst moet zijn dat je er aan de burenkant aan kan om te onderhouden, scheren, dode takken weghalen etc.
Dat kan niet als de stapel er slechts 10 cm vanaf staat, maar inderdaad wel als het er zo'n 50 cm vanaf staat.
Punt is dat de haag waarschijnlijk op de scheidingslijn staat (en dus als gemeenschappelijk kan benoemd worden) maar het is een levende haag en die moet je kunnen onderhouden, of sterft zelfs af als er constant een stapel tegen geleund staat.
Iets voor de vrederechter dan maar?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”