Buurman bemoeit zich met mijn schutting

203m
Topic Starter
Berichten: 1

Buurman bemoeit zich met mijn schutting

#1 , 08 okt 2012 23:13

Even in het kort uitleggen wat er aan de hand is.
Ik heb een koop huis met een tuin naast het huis, die weer grenst aan een blinde muur van de buurman zijn pand. De voorkant van mijn tuin grenst aan het troittoir.
Aan de voorkant van de tuin stond een doorzichtig hek, dat heb ik verwijderd, en de tuin naast mijn huis helemaal betegeld, omdat ik achter thuis weinig ruimte heb, en hier dus zomers lekker wil gaan zitten.
Ik heb daarom gekozen voor een schutting van bijna 2 m hoog aan de voorzijde, en op dezelfde plaats gezet als het hek.
Deze heb ik laten plaatsten door een schuttingleverancier.

Nou het volgende, nadat de schutting geplaatst was, komt mijn buurman naar mij toe met het verhaal dat ie mijn schutting maar niets vindt, en dat deze ook nog aan het uiteinde aan zijn pand bevestigd is.
Ik ben er zelf niet bij geweest toen men de schutting plaatste en heb het bedrijf daar ook geen opdracht voor gegeven. Ik heb mijn excuses aan geboden aan de buurman, en aangeboden om dit te laten verhelpen door de schuttingleverancier een paal tegen zijn muur aan te laten zetten en daar de schutting aan vast te maken.
Opgelost denk je dan, maar nee, nou heeft hij bouw en woningtoezicht erbij gesleept, omdat hij vindt dat ik landje pik heb gedaan, omdat ik de schutting anders heb neergezet dan dat het hek stond.
B&Wtoezicht hebben contact met me opgenomen, en zeggen dat ze mij juridisch niets kunnen maken, omdat ik te goeder trouw heb gehandeld.. alleen wat de hoogte van de schutting betreft, moet ik waarschijnlijk een vergunning aanvragen, omdat de buurman daar nu over klaagt. maar ik grens helemaal niet aan zijn erfrooilijn, hij zegt elke keer dat ik met hem had moeten overleggen dat ik een schutting ging plaatsen, Hij is niet voor rede vatbaar, en een goed gesprek is niet mogelijk met hem.
Hij bemoeit zich met iets wat hem niets aangaat, en stuurt mij B&W toezicht op mijn dak, en kan ik straks allerlei truken gaan uithalen en kosten maken om mijn schutting te veranderen, wat ik niet van plan ben, want hij heeft niets met mijn schutting te maken, staat niet op de erfgrens tussen hem en mij..

Onze relatie is zwaar vertroebled door dit voorval, ik woon hier al 13 jaar, nooit geen problemen met hem gehad, en u doet ie ineens zo, wat kan ik hiermee doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2
Berichten: 785

#2 , 08 okt 2012 23:16

Ik heb een licht vermoeden dat u Nederlander bent en dit zich daar ook afspeelt. Indien ja: rechtenforum.nl

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”