Hoe kan je zekerhied bouwen met je buren

Davidx
Topic Starter
Berichten: 6

Hoe kan je zekerhied bouwen met je buren

#1 , 05 okt 2012 10:01

Ik woon hier al 2 jaar en wil zo lang mogelijk blijven woonen. Hoe kun je de buren overtuigen dat je hier niet weg wil dat ze jou niet lastig vallen door lawaai of roddels. Want als praten niet helpt wat dan. want ik ben van plan om huis te kopen want ik huur nog. Hoe kan je de zekerheid opbouwen door wat te doen. Want ik heb al veel gepraat en ruzie gehad over lawaai en nog wat. Dank zij de huisvesting waar ik huur hebben mij goed geholpen door met hun te praten over lawaai in de tijd. Maar ik wil dat zo blijft dat ik ook kans heb om niet altijd te verhuizen.Want dat kost ook altijd veel geld. Verhuizen is niet altijd de oplossing. Je moet ook sterk staan in je schoenen en durven praten en kunnen uitleggen wat je probleem is. Maar soms lukt dat niet altijd.Wat moet je dan doen dan alleen politie bellen dat maakt nog erger.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Loria
Berichten: 554

#2 , 05 okt 2012 11:35

je moet eens mijn topic hieronder lezen. Mijn zoon heeft ook zware problemen met zijn buren. Het is een delicate kwestie, zeker in relatie met de politie. Sterkte alvast.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 okt 2012 13:17

Je kan niet veel doen, preventief. Zelf respect hebben voor je buren is het enige, een je kan enkel hopen dat zij hetzelfde doen. Als je echt buren van slechte wil hebt, kan je hier weinig aan verhelpen, vrees ik. Ikzelf kan niet klagen. We lopen zeker de deur niet plat bij de buren, het beperkt zich tot een vriendelijke "goeiemorgen" als we mekaar zien, of een klein babbeltje, en voor de rest laten we elkaar met rust en zorgen we dat we niet te veel overlast bezorgen aan de buren. Wij hebben dan ook geen last van hen, aangezien ze dezelfde ingesteldheid hebben. Een beetje leven en laten leven, zoals ze zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Davidx
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 06 okt 2012 04:13

Ik was gisteren over wer bezig slecht weer was ik zeg ja ik wil wel zon hebben maar is nu niet. Voor de rest zei hij niet veel.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 okt 2012 08:50

Tja... sommige mensen zijn ook niet veel van zeggen. Als je merkt dat je buurman niet echt zin heeft in een gesprek, hou het dan bij een vriendelijke "goeiedag". Ik ben zelf altijd wel te vinden voor een praatje, maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is als je zelf geen zin hebt in een gesprek en je buurman komt over koetjes en kalfjes praten...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”