Syndicus ligt er even uit.

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

Syndicus ligt er even uit.

#1 , 02 okt 2012 16:06

Sinds een tijdje ben ik hier lid en als ik hier de topics lees over de syndicussen val ik soms op men gat.
Wij "mogen" 1 keer per jaar samen komen om te betalen, maar rekeningen of verslagen of iets anders heb ik nog nooit gezien.
Enkel een A4'tje met daarop : uw deel PIDPA, lediging septische put,.....
Maar soit, das voor een andere keer.

Nu mijn probleem.
Onze appartementenblok bestaat uit 8 wooneenheden en onderaan een grote winkel.

Links en rechts van de winkel zijn ingangen naar telkens 4 appartementen.
Echter het licht van beide traphallen staat op mijn electriciteitsmeter. Ik krijg hiervoor jaarlijks een minimale vergoeding.

Nu is echter de timer van de andere traphal dan de onze kapot en blijft het licht daar constant branden (op mijn rekening)
De syndicus is onbereikbaar want zou gevallen zijn met zijn fiets.

kan ik een technieker laten komen en de rekening naar de synducus doorsturen ?

of kan ik andere stappen ondernemen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#2 , 03 okt 2012 16:11

Of zou ik mijn zekeringkast eens uitschakelen, zodat heel de blok zonder verlichting en electriciteit zit in de gangen ?

freelance
Berichten: 2615

#3 , 04 okt 2012 00:12

Of zou ik mijn zekeringkast eens uitschakelen, zodat heel de blok zonder verlichting en electriciteit zit in de gangen ?
Dat zou nog eens een idee zijn .
Maar ik vermoed dat het wel bekend zal zijn bij de mede eigenaars , ( en syndicus ) dat het licht op uw zekeringkast aangesloten is , en u daarvoor een vergoeding krijgt . Wat eventueel uw aansprakelijkheid in het gedrang kan brengen mocht er iets ernstig voorvallen in de traphallen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 04 okt 2012 08:48

Heeft de syndicus een fax? Een personeelslid?

Is het een mede-eigenaar die de taak op zich heeft genomen?

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#5 , 04 okt 2012 17:32

Syndicus heeft geen fax (dat ik weet) wel mailadres.

Het is een verzekeringsagent (geen eigenaar) die alles regelt, op zijn kantoor zitten ze wel met 2, maar die andere weet van niets.

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 04 okt 2012 20:57

Zoek zijn naam eens op op de website van het BIV om te verifiëren of hij wel ingeschreven is?

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#7 , 04 okt 2012 20:59

Als dit de juiste site is (http://www.biv.be/NH_3.php?lingua=NL" onclick="window.open(this.href);return false;)

Dan nee, hij staat er niet tussen.

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#8 , 04 okt 2012 21:11

update, syndicus heeft laten weten dat hij wel eens een technieker zal bellen en zo snel mogelijk laten komen om eens te kijken.

Ohja, en en passant laten weten dat we zelf op zoek mogen gaan naar een andere syndicus, hij stopt ermee.

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#9 , 07 nov 2012 10:12

pfff, wat te doen ?
"oude" syndicus zegt dat hij alles heeft doorgegeven aan de "nieuwe syndicus" en we vanaf nu deze moeten contacteren.
maar nieuwe zegt dat hij nog geen syndicus is omdat hij nog niet alle papieren heeft van de oude.

ondertussen staat hier op de achterbouw een schouw op instorten en springt de verlichting regelmatig in de gang (ik vervang dan de lampjes,maar binnen de week springen die ook, wat volgens mij wijst op een mankemant in de leidingen)

Wat kan ik doen om de druk wat op te voeren ?
Aangetekend schrijven sturen naar de "oude" of naar de "nieuwe" ???

Of zijn er andere mogelijkheden ?

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#10 , 10 nov 2012 18:37

Wat was de beslissing met betrekking tot het mandaat van de syndicus? Zowel oud als nieuw.

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#11 , 11 nov 2012 07:34

Wat was de beslissing met betrekking tot het mandaat van de syndicus? Zowel oud als nieuw.
Hoe bedoeld u juist ?
"oude" syndicus is ermee gestopt omdat hij eigenlijk geen echte was, geen vereiste diploma's of bijscholing of zo.
Hij heeft dit gewoon gezegd tijdens de laatste samenkomst.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#12 , 11 nov 2012 07:48

Als de oude syndicus tijdens de algemene vergadering ontslag heeft genomen. Hoe hebt u een nieuwe benoemd?
Sinds wanneer is de nieuwe benoemd? Is dit wel een BIV-syndicus of niet?

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#13 , 11 nov 2012 08:39

"oude" syndicus heeft geen ontslag gegeven, gewoon gezegd dat hij ermee ging stoppen en wij zelf of iemand anders een andere moet zoeken.
dat heb ik dan ook gedaan en de "nieuwe" met de oude in contact gebracht.
Ze gingen de overname onderling regelen.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#14 , 11 nov 2012 08:59

Als hij geen ontslag heeft genomen, dan is hij nog syndicus. Hoe is de nieuwe syndicus dan benoemd geworden door de algemene vergadering?

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#15 , 11 nov 2012 20:01

Als hij geen ontslag heeft genomen, dan is hij nog syndicus. Hoe is de nieuwe syndicus dan benoemd geworden door de algemene vergadering?
Inderdaad, daarom heb ik hem ook verwittigd dat er een schoorsteen op de achterbouw op instorten staat en dat de verlichting in de gang "aan het flippen" is.

maar hij weert dit af met het feit dat hij alles heeft overgegeven aan de "nieuwe" syndicus, en dat deze dat allemaal zal in orde brengen eens hij "benoemd" is.
kan ik de oude/huidige syndicus in gebreke stellen met een aangetekend schrijven ???

En zoja, wat kan ik erin zetten van redelijke termijn, en wat als hij geen actie onderneemt ???

ps, nieuwe syndicus is nog niet benoemd vrees ik, daarvoor zullen we eerst (onze eerste ooit) algemene vergadering moeten houden.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”